חדשות בארץ

כתב אישום נגד תוקף השגריר הפולני

לאחר ההתנצלות וההודעה כי הוא לא ידע שהמותקף הוא שגריר פולין, היום הגישה המשטרה כתב אישום נגד התוקף

סגן השגריר במשרד החוץ הישראלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגן השגריר במשרד החוץ הישראלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד הישראלי שירק שלשום על שגריר פולין בישראל. על פי כתב האישום, התוקף, אריק לדרמן בן ה-65, ירק פעמיים בפניו של השגריר הפולני, מארק מגירובסקי, וגם איים על נהגו. בסעיפי כתב האישום, שהוגש בהליך מזורז באמצעות מחלקת התביעות של המשטרה, מיוחסות ללדרמן עבירות איומים ותקיפה שלא כדין. במסגרת התביעה תזמן המשטרה 13 עדים, בהם השגריר ונהגו, מארק צ'ורוס.

המקרה, כך לפי כתב האישום, התרחש "ביום שלישי בשעה 13:11, הגיע הנאשם אל שער השגרירות בתל אביב. הנאשם נעמד במרכז נתיב הנסיעה ומנע את המשך נסיעתו של הרכב" – בעת שהשגריר שהה במושב האחורי. "בתגובה הנהג צפר, על מנת שהנאשם יאפשר את המשך נסיעתם, אך הנאשם לא סר מן הדרך. מיד לאחר מכן ניגש הנאשם אל חלון הנהג, אחז ברכב והכה בגג הרכב בחוזקה באמצעות ידיו". בתגובה, הורה השגריר לנהג לבלום ואז הוציא את הטלפון האישי שלו והחל לצלם את האלימות. בתגובה, התוקף "איגף את הרכב וניגש אל הדלת האחורית-ימנית, לצידה ישב השגריר. פתח את דלת הרכב וירק שתי יריקות על גופו של השגריר".

אתמול הורה בית המשפט השלום לשחרר את התוקף לביתו. לדברי פרקליטו של הנאשם, דודו ג'והן, לדרמן שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים, אחד מהם הוא האיסור להתקרב לשגרירות פולין, וכי הוא חזר לשגרה. "אין לו שום כוונה להתקרב לשגרירות בכל מקרה וננהל את המשפט כשיתחיל", אמר עורך דינו ל'חברת החדשות'.

התקרית הדיפלומטית הסלימה את המשבר בין פולין לישראל, כשהמשבר האחרון פרץ על רקע הדרישה הישראלית להשיב רכוש יהודי שנגזל במלחמת העולם השנייה. משרד החוץ הישראלי התייחס אתמול לתקרית החריגה ומסר כי הוא "מביע הזדהות מלאה עם השגריר הפולני וזעזוע לנוכח האירוע". גם ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי, גינה את המתקפה נגד שגרירו כשהוא מכנה אותה "גזענית". בהמשך דווח כי שגרירת ישראל בפולין זומנה לשיחת הבהרה במשרד החוץ המקומי.

אתמול פרסם התוקף הודעה כי "אני מבקש להביע את התנצלותי", לדבריו, "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות אשר כינה אותי בשפה הפולנית בכינוי יהודון. אמירה זו עוררה בי תחושות קשות מאוד".

לדרמן, תושב הרצליה ואדריכל נודע, הינו בן לניצולי שואה שהתגוררו בפולין, ומחזיק בעצמו באזרחות פולנית. בדיון שנערך הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב, טען פרקליטו כי לקוחו הגיע לבניין השגרירות כדי לברר פרטים בנוגע להשבת רכוש יהודי בפולין שנבזז בתקופת השואה, אך לדבריו המאבטח סירב לתת לו להיכנס וכינה אותו בכינוי הגנאי "יהודון" (ז'יד). לאחר מכן נתקל החשוד ברכבו של השגריר הפולני, שנהגו צפר לו לזוז מהדרך. החשוד, שהיה נסער מהתקרית בכניסה לשגרירות, דפק בחוזקה על גג הרכב. לאחר מכן, כשראה את השגריר מנסה לצלם אותו באמצעות הטלפון הנייד שלו, הוא פתח את דלת המכונית וירק לעברו. לטענתו, הוא לא היה מודע לכך שמדובר בשגריר.

בהצהרה שמסר, הסביר כי הוא עזב "את הכניסה למשרדי השגרירות והתחלתי לצעוד אל עבר רכבי שחנה ברחוב סמוך. המדרכות המשובשות באזור הקשו על מעבר נוח, וצעדתי בתמימותי בכביש, כאשר תוך כדי כך הגיח מאחורי רכב אשר צפר לי בחוזקה וגרם לי לבהלה. על כך הבעתי תרעומת כפי שהבעתי ובאופן עליו אני מצר", ציין.

תגיות:כתב אישוםשגרירות פולין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה