חדשות בארץ

אדלשטיין: נפעל להחזיר את ההתיישבות לצפון השומרון

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע עם חברי כנסת נוספים לסיור במקום בו שכן היישוב חומש. הוא הבטיח כי הכנסת ה- 21 תתקן את חוק ההתנתקות בכל מה שקשור לצפון השומרון, ותחזיר לאזור את החיים היהודיים שהיו בו עד 2005

אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין (ליכוד) הגיע הבוקר (חמישי) לצפון השומרון, למקום בו שכן היישוב חומש, שפונה בשנת 2005 במסגרת תוכנית ההתנתקות. אדלשטיין הגיע אל המקום עם 10 חברי כנסת נוספים – מהליכוד ומאיחוד מפלגות הימין – ועם יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. סיורם של חברי הכנסת בא על רקע הדרישה, הצוברת תאוצה בתקופה האחרונה, להחזרת ההתיישבות היהודית לצפון השומרון. חברי הכנסת הבטיחו כי יפעלו לביטול חוק ההתנתקות בכל הנוגע לאזור זה.

כזכור, במסגרת תוכנית ההתנתקות, פינתה ישראל את ההתיישבות היהודית ברצועת עזה והסיגה את כוחותיה מהרצועה. במקביל, פונו היישובים גנים, כדים, שא-נור וחומש שבצפון השומרון, אך השליטה הביטחונית בגזרה זו נותרה בידי ישראל.

בדברים שנשא על חורבות חומש, אמר אדלשטיין: "את הגירוש מרצועת עזה כולנו זוכרים, כי המחבלים מזכירים לנו כל הזמן מה התוצאות, וכל פעם שחצי מדינה יושבת במקלטים – זוכרים מה קרה. בצפון השומרון, דווקא משום שצה"ל נשאר ושומר על שקט יחסי בגזרה – זה כמעט סיפור ונשכח".

"בזמנו רבים שאלו מה פירוש ההתנתקות הזו מצפון השומרון", הוסיף יו"ר הכנסת. "התשובה ניתנה, זו לא תעלומה. אריאל שרון אמר בקולו: אנחנו מבצעים את העקירה בצפון השומרון על מנת שנמשיך לסגת גם ביהודה ושומרון. זו הייתה תשובתו".

"אנחנו נמצאים כאן הבוקר, יחד ראש מועצת שומרון וקבוצה גדולה של חברי כנסת, על מנת לומר בקול ברור: בכנסת ה- 21 אנחנו נתקן את חוק ההתנתקות בכל מה שקשור לצפון השומרון, על מנת להחזיר חיים יהודיים גם לחומש וגם לשאר היישובים שפונו מכאן ללא כל תכלית ראויה", חתם אדלשטיין את דבריו.

יו"ר מועצת שומרון, יוסי דגן – העומד, יחד עם תושבי חומש ושא-נור שנעקרו מבתיהם, בראש המסע להחזרת ההתיישבות היהודית לצפון השומרון – אמר מצדו כי 30 חברי כנסת מתוך 35 חברי הכנסת של הליכוד תומכים בהחזרת ההתיישבות לצפון השומרון, וכך גם רוב השרים: "הכדור בידיים של נתניהו. ההסתתרות מאחורי האמריקנים בקבלת החלטה כל כך חשובה לא מקובלת. הגיע הזמן לתקן את העוול של עקירת הישובים והתושבים מגוש קטיף וצפון השומרון. בצפון השומרון הדבר אפשרי, שכן בניגוד לגוש קטיף היישובים נשארו בשליטה ישראלית מלאה. אני קורא לראש הממשלה להוביל את המהלך הזה שאין מוסרי וצודק ממנו".

תגיות:יולי אדלשטייןצפון השומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה