חדשות בארץ

לפיד לליברמן: הצטרף לקואליציה עם השמאל והערבים

בניסיון לנצל את המבוי הסתום במשא ומתן בין ישראל ביתנו והליכוד, פנה מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בקריאה לאביגדור ליברמן לחבור אל גוש השמאל. ליברמן מצדו מנסה "להנמיך את הלהבות" עם הליכוד

ליברמן ולפיד, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ליברמן ולפיד, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, קרא הבוקר (חמישי) ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שלא להיכנס לקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמרתי עכשיו ברדיו רק"ע את מה שידוע לכולם", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו. "אם ליברמן ייכנס לממשלה, הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות, ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום. אם יחכה כמה חודשים – הוא מקבל מאתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא".

אלא שהגולשים ברשת – ביניהם הפרשנים הפוליטיים – לא נזקקו לזמן רב כדי לעלות על כך שלפיד טעה בחשבון פשוט כשחיבר את 5 האצבעות של חברי ישראל ביתנו ל- 55 חברי האופוזיציה וקיבל את התוצאה 61. טעותו של לפיד נתקלה בלעג, והיו מי שהזכירו לו בהקשר זה את ה'החלקה' הקודמת שלו בשבוע שעבר, כאשר טען שאברכי כולל מקבלים משכורת של 7,800 שקלים – נתון שאין לו כל ביסוס.

מעבר לטעות החשבונית, תגובות רבות ציינו את העובדה שהצעתו של לפיד לליברמן להצטרף לקואליציה עם גוש השמאל בלתי ריאלית לחלוטין. כזכור, בנוסף לכחול לבן, העבודה ומרצ, 55 חברי האופוזיציה כוללים את המפלגות הערביות חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד. "גם אם נניח שימות המשיח הגיעו ויועז הנדל יחיה עם טיבי, וליברמן עם זנדברג ירבץ, עדיין אין 61, יש רק 60. לא?", כתב אחד המגיבים. גולש אחר כתב: "'הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו" – למשל אביגדור ליברמן ואיימן עודה?".

פנייתו של לפיד לליברמן באה בצל הקשיים שהתגלעו במשא מתן הקואליציוני בין הליכוד למפלגות המועמדות להיכנס לממשלת הימין-חרדים הצרה. אחד המכשולים המרכזיים הוא ליברמן, שהצהיר השבוע בפומבי כי לא יסכים לסגת מדרישותיו, הכוללות בין השאר את העברת חוק הגיוס "עם כל הנקודות והפסיקים", כלשונו, ומתן פנסיות לגמלאים בגובה של 70% משכר המינימום.

ליברמן המשיך גם אתמול בהצגת קו בלתי נכון להתפשר. בתגובה לטענות שהשמיעו נגדו גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות כי הוא מנסה לטרפד את הקמתה של ממשלת ימין בראשות נתניהו, כתב יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הפייסבוק שלו: "קחו אותנו ברצינות, ומי שמחפש אשמים במידה ולא תקום קואליציית ימין – שיסתכל על עצמו במראה". ליברמן ציין כי "ברמה העקרונית" הוא מתנגד לממשלת אחדות לאומית שלא במצבי משבר, מאחר ולדבריו "ממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי". הוא הכחיש את הפרסומים על תיאום פוליטי שקיים בינו ליו"ר כולנו, השר משה כחלון, בנוגע למשא ומתן הקואליציוני, והוסיף: "גם בנושא מועמד אלטרנטיבי להרכבת ממשלה – לא נתמוך באף מועד אחר, לא מתוך הליכוד ולא מחוץ לליכוד".

ובתוך כך, בהתפתחות נוספת מצדו של ליברמן נודע הבוקר כי ככל הנראה הוא החליט "להנמיך את הלהבות", כדי למנוע פיצוץ סופי בינו לבין הליכוד. על פי דיווחים שונים, ליברמן הורה לחברי מפלגתו שלא להתראיין באמצעי התקשורת בכל הקשור למשא ומתן. הוא אף הודיע לליכוד כי יתמוך במועמד הקואליציה למבקר המדינה, בבחירות שייערכו לתפקיד זה בכנסת בתחילת החודש הבא. בנוסף, 5 חברי ישראל ביתנו יתמכו בחוק הנורבגי, המאפשר לשרים ולסגני שרים להתפטר מהכנסת לטובת נציגים נוספים של מפלגותיהם.

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה