חדשות בעולם

מפקד משמרות המהפכה: "על סף מלחמה. זהו רגע היסטורי"

בעוד ברקע מהדהדות ההצהרות המרגיעות מכיוונו של המנהיג העליון של איראן, מפקדה החדש של משמרות המהפכה האיראנים ממשיך במסרים התוקפניים ואומר: "המצב הוא חסר תקדים - אנחנו ברגע המכריע בהיסטוריה שלנו"

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל חוסיין סלאמי, הצהיר היום (רביעי) כי איראן נמצאת "על סף עימות כולל עם האויב" - כך דווח הערב בסוכנות הידיעות פארס. לדברי סלאמי, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, "הרגע הזה בהיסטוריה הוא המכריע ביותר בתולדות המהפכה האסלאמית, מפני שהאויב נכנס לשדה העימות אתנו בכל צורה אפשרית".

הדיווח מגיע לאחר ששבוע שעבר נחתו מפציצי B-52 של חיל האוויר של ארצות הברית בבסיסים במזרח התיכון, זאת על רקע החשש בוושינגטון מפני מתקפה של איראן. בתמונות שפרסם הפיקוד המרכזי של חיל האוויר, הראו כי שניים מהמטוסים הגיעו לבסיס אל-עודייד בקטאר.  

במקביל להצהרה המתגרה של בכיר משמרות המהפכה האיראנים, אתמול אמר המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, כי "לא תהיה שום מלחמה". בהצהרתו, שהובאה ברשת הטלוויזיה הממלכתית בטהראן, חמינאי הבהיר כי ארצו לא מעוניינת להיכנס למשא ומתן עם הממשל האמריקני בנוגע להסכם גרעין חדש. עם זאת, חמינאי הדגיש כי איראן "בחרה בדרך ההתנגדות", כשמוקדם יותר, בפגישה עם מפקדי הכוחות המזוינים ובכירים במשטר, הכריז כי "הבחירה היחידה של העם שלנו היא התגוננות מפני 'השטן הגדול'".

גם בזירה האמריקנית טרחו להוריד את גובה הלהבות כאשר מוקדם יותר היום הכחיש נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, את הדיווח ב'ניו יורק טיימס' שבו נטען כי שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, הציג תכנית צבאית שכוללת שיגור של 120 אלף חיילים למזרח התיכון. טראמפ הכחיש זאת נחרצות ואמר כי הוא "חושב שזה פייק-ניוז". לדבריו, "אני מוכן לעשות זאת, אבל לא תכננו את זה", הבהיר טראמפ והוסיף: "אם היינו מתכננים דבר כזה, היינו שולחים הרבה יותר חיילים מהמספר שפורסם".

על רקע הדיווח כי ראש המטה לביטחון לאומי של ישראל, מאיר בן שבת, נפגש עם מקבילו האמריקני, ג'ון בולטון, בארה"ב הבהירו: "יש לנו הערכות מבוססות שאירן מתכננת מתקפות נגד אינטרסים אמריקנים ונגד בנות בריתה באזור".

תגיות:איראןארצות הבריתמשמרות המהפכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה