חדשות בארץ

דיווח: נתניהו החל בקידום חוק החסינות

חרף הכחשותיו בנושא, ראש הממשלה הודיע על קידומו של החוק הצרפתי המונע העמדה לדין של ראש ממשלה מכהן. נתניהו: "אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט על קידומו של חוק החסינות המונע חקירה פלילית של ראש ממשלה מכהן – כך דווח הערב (רביעי) ב'חברת החדשות'. על פי הדיווח, את ההודעה על כך העביר נתניהו למספר חברי כנסת כשהוא מתדרך אותם כיצד לשווק את המהלך מבחינה ציבורית. "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה", אמר נתניהו בשיחה סגורה כשהוא מסביר כי "אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין. אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי. אם הייתי חושב על טובתי האישית הייתי מנהל את המשפט כשאני ראש ממשלה ולא כאזרח פרטי, אבל אני מבין שזה לא טובת המדינה".

הדיווח על קידום החוק מגיע לאחר שבמספר הזדמנויות שונות ראש הממשלה הכחיש בתוקף את הדיווחים על כך. נזכיר כי הדיבורים על כך התעוררו באוקטובר אשתקד, אז דיווח עמית סגל בקשת 12, כי לחבר כנסת בישראל ישנה זכות לדרוש את אי הסרת חסינותו זאת בנימוקים של אפליה או חוסר תום לב. בעקבות כך, לאורך מערכת הבחירות נדרש ראש הממשלה לשאלות עיתונאים סביב נושא זה, אחד מהן התרחשה בריאיון הראשון שהעניק באולפן חברת החדשות, אז שלל על בסף אפשרות זו.

ההכחשה הבאה הגיעה יום לפני הבחירות, אז השיב לשאלת כתב כי "לא יהיה חוק צרפתי. אין לי שום כוונות לעשות שום שינוי בשום חוק". נתניהו הוסיף: "זה ספינים כל הזמן – מה אתה חושב, שאני קידמתי את החוק הצרפתי דרך מקורביי? אמרתי יש לי כמה חברים טובים שם שהם עוזרים לי יותר ממה שצריך".

על רקע זה, יצאו שרי הממשלה ואף בכירי מפלגת הליכוד בהבהרה חד-משמעית כי הם לא מתכוונים לקדם את החוק בשום צורה. כך למשל אמר שר האוצר ויו"ר כולנו כי הוא "לא מאמין שהוא יבקש את זה. כבר הוכחנו בעבר שלא אפשרנו שום חוק פרסונלי. כולם שווים בפני החוק".

בתחילת השבוע דווח כי מיד לאחר השבעת הממשלה, ראש הממשלה מתכוון לקדם מרתון חקיקה שתוביל לאישורו בכנסת של חוק החסינות.

בריאיון שהעניק מוקדם יותר היום לרדיו 90fm, נשאל חבר הכנסת מטעם הליכוד, מיקי זוהר, האם נתניהו ביקש ממנו לקדם את חוק החסינות. זוהר השיב כי הוא "חייב לומר שבתקשורת טוענים שראש הממשלה רוצה את החוק החסינות ומקדם אותו ודוחף אותו". לדבריו, "אני מקווה מאוד שהוא יפנים מהר מאוד שאם לא יהיה את חוק החסינות - לא יעזור לו כלום. גם צדקתו, וגם חפותו, וגם יושרו וגם העובדה שהוא לא קיבל לא כסף ולא ממון".

לדברי זוהר, "ההחלטה שם כבר התקבלה. יש שם קליקה, חונטה שפועלת יחדיו בשילוב זרועות... העניין שם כבר הוכרע". זוהר אף הוסיף כי "אם ראש הממשלה יגיע לבית המשפט הוא ילך לכלא כשהוא חף מפשע".

 נסביר כי חוק החסינות, המכונה "החוק הצרפתי", נכנס לראשונה לחוקת צרפת ב-1958. הפרק המוקדש לכך החוקה הצרפתית עוסק בהרחבה בסעיפים שמגדירים את פעולת הממשלה, תחומי האחריות, המגבלות והזכויות. בתוך הפרק, מוקדשים הסעיפים 67 ו-68 לחוק חסינות לנשיא צרפת.

תגיות:חוק החסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה