חדשות בארץ

עשרות פצועים בהפגנות הנכבה בגבול הרצועה

המחאות ההמוניות לציון יום הנכבה החלו כעת בגבול עזה. במשרד הבריאות הפלסטיני מדווחים על 47 פצועים. כוחות צה"ל מבצעים ירי ומשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות כנגד המפגינים

עימותים על גדר המערכת (צילום: חסן ג׳די, פלאש 90)עימותים על גדר המערכת (צילום: חסן ג׳די, פלאש 90)
אא

צה"ל דיווח היום (רביעי) בצהריים כי לפחות 11,000 מתפרעים פלסטינים משתתפים כעת בהפגנות לציון יום הנכבה. במסגרת העימותים, המתפרעים משליכים מטעני נפץ על הכוחות כמו גם מבעירים צמיגים, מיידים אבנים. בהודעת משרד הבריאות נמסר כי 47 בני אדם נפצעו מאש חיה של צה"ל. במקביל, בתקשורת הפלסטינית דווח על הרוג אחד ו-13 פצועים.

קודם פרוץ העימותים פרסם חמאס את תגובתו בה ציין כי הוא "עומד על זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש בכל האמצעים העומדים לרשותו, כולל המאבק המזוין, שנחשב לאחד הכלים האסטרטגיים להגנה על העם הפלסטיני". בארגון הוסיפו כי "לכוחות ההתנגדות יש הזכות המלאה להשתמש בנשק ולנהל באמצעותו את המאבק למען האינטרסים של העם הפלסטיני, הבקשה להניח את הנשק היא קו אדום".

מארגון הג'יהאד האסלאמי נמסר: "תהלוכות השיבה הן ציר אחד מצירי ההתנגדות והמאבק הלגיטימי של העם הפלסטיני. יש להגביר את הפעילות הזו שתהפוך לאינתיפאדה כללית בכל האזורים שבהם חי העם הפלסטיני".

על רקע האזהרות ששיגר צה"ל לתושבי העוטף בו התריע מפני שיגור בלוני חבלה והפרות סדר צפויות, מוקדם יותר דווח כי בלוני תבערה שהופרחו לעבר עוטף עזה גרמו לשרפות באזור.

נזכיר כי ביום הנכבה בשנה שעברה, שהתקיים על רקע מעבר שגרירות ארצות הברית לירושלים, נהרגו 61 מתפרעים ונפצעו 1,200 נוספים. השנה, בעקבות גל התיירים ששוטף את הארץ לנוכח תחרות האירוויזיון, הנחה צה"ל להימנע מהרוגים בצד הפלסטיני והדריך את הכוחות בשטח לפתוח באש רק באישור הדרגים הבכירים בפיקוד הדרום, למעט במקרים שנשקפת סכנת חיים ממשית. בנוסף לזאת, בצה"ל הדגישו כי לא יאפשרו שום חדירה לשטח ישראל.

תגיות:עימותיםיום הנכבהעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה