חדשות בארץ

יהדות התורה: נתניהו בוחן הקמת ממשלה צרה בלי ליברמן

בעקבות הקשיים הקואליציוניים עם ישראל ביתנו ורשימת הדרישות שמונעים את הצטרפותה לממשלה כזו, ביהדות התורה טוענים כי ראש הממשלה שוקל את הקמתה של ממשלת 60 חברי כנסת. בתוך כך, בשעה זו מתכנסת יהדות התורה לפגישה עם הליכוד לאחר שאתמול פגישה דומה התבטלה

נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בישיבת סיעת יהדות התורה שהתקיימה אתמול (שלישי) בבני ברק, טענו ראשי המפלגה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוחן את הקמתה של ממשלה צרה ללא ליברמן – כך דווח היום ב'וואלה' מפי שני גורמים ביהדות התורה. על פי הדיווח, נתניהו העלה אפשרות זו בפגישה שקיים בתחילת השבוע עם שני מנהיגי המפלגה ולפיו תושבע ממשלת מיעוט של 60 חברי כנסת. דיווח זה מצטרף לדיווחים אחרים כי בשלב זה ליברמן יסרב להצטרף לממשלה שתסדיר את חוק הגיוס שלא לרוחו, ולאחר שזו תוסדר ישראל ביתנו תצטרף לקואליציה.

עם זאת, בישראל ביתנו מיהרו לשלול אפשרות של הקמת ממשלה כזו. בריאיון שהעניק הבוקר יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, ל-ynet אמר כי "מבחינתנו לא יכולה להיות שום ממשלה אחרת למעט הממשלה הזו, אבל אנחנו לא ניכנס אליה בכל מחיר". לדבריו, "אם רוצים לנהל מו"מ שכל כולו קרב אגרוף פוליטי, אז בבקשה, אבל שלא יאשימו אותנו בזה שלא קמה ממשלה ימנית - כי בעצם מה שהם רוצים להקים זו ממשלה שתמכור הכול לחרדים ומהצד השני תמכור את הביטחון של ישראל ותתכופף בפני חמאס". פורר הוסיף כי "זו לא ממשלת ימין". בליכוד סירבו להגיב לדברים וגורם בליכוד מסר כי הם "לא יכולים להתייחס לתוכן המשא ומתן".

בתוך כך, לאחר שבמחאה על חילולי השבת בעבודות לתחרות האירוויזיון, ביהדות התורה ביטלו פגישה קואליציונית עם הליכוד, היום בצהריים בשעה 15:00 תתכנס המפלגה לישיבה מחודשת עם הליכוד. כן גם בש"ס נפגשו הבוקר עם נתניהו. על פי הדיווחים, המו"מ עם ש"ס קרוב לסיום. עם זאת, לדברי גורם פוליטי המקורב למפלגה, בש"ס ימתינו לחתימה עם יהדות התורה.

הבוקר, לאחר שהודיע השבוע כי יפסיק את שיחות המו"מ עם הליכוד, עלה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, למתקפת איומים נגד הליכוד תוך שהוא מזהיר כי הוא לא יהסס שלא להצטרף לקואליציה. "קחו אותנו ברצינות - מי שמחפש אשמים אם לא תקום קואליציית ימין שיסתכל במראה", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. "ישראל ביתנו מייצגת את הציבור הכי מקופח במדינת ישראל - ציבור שמשרת בצבא, עושה מילואים, עובד ומשלם מסים ולכן לא נוותר על עקרונותינו", הצהיר ליברמן.

"ביומיים האחרונים שמעתי אין ספור איומים מצד הח"כים החרדים", כתב. "'נלך לבחירות חוזרות או נקים ממשלה בלי 'ישראל ביתנו'. אני מצטער שבמקום לנהל שיח ענייני דווקא המפלגות החרדיות בחרו להתגרות, להשתלח ולאיים. תפיסת 'ישראל ביתנו' בנושאי דת ומדינה ברורה למדי - אנחנו בעד מדינה יהודית, אנחנו נגד מדינת הלכה".

בפוסט, ליברמן הכחיש את הדיווחים כי מפלגתו כרתה ברית עם יו"ר כולנו ושר האוצר, משה כחלון, במטרה למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה: "אין שום תיאום, מאז הבחירות פגשתי את השר כחלון פעם אחת במליאת הכנסת לדקה וחצי

תגיות:אביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה