חדשות בארץ

לקראת יום הנכבה: צה"ל הזהיר את תושבי עזה

בצה"ל תגברו את הכוחות לאורך גדר המערכת עם רצועת עזה, וסוללות כיפת ברזל עדיין פרוסות בצורה נרחבת באזור הדרום ובגוש דן. דובר צה"ל בשפה הערבית הזהיר את תושבי עזה שלא להשתתף בהפרות הסדר האלימות

יום הנכבה, רמאללה 2018 (צילום: פלאש 90)יום הנכבה, רמאללה 2018 (צילום: פלאש 90)
אא

הפלסטינים מציינים היום (רביעי) את "יום הנכבה" – יום הקמתה של מדינת ישראל, ב- 15 במאי 1948. כוחות הביטחון נערכים לקראת האפשרות של התפרעויות אלימות שיפרצו ברחבי יהודה ושומרון ועל גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה.

על פי ההערכות בצה"ל, עשרות אלפים מתושבי הרצועה יגיעו אל הגדר וחלקם יתעמת עם החיילים. לחמאס אומנם יש אינטרס בשלב זה לשמור על השקט שהושג בשבוע שעבר לאחר סבב הלחימה האחרון, על מנת לאפשר את קידומו של תהליך ההסדרה עם ישראל. עם זאת, ולמרות שהכסף הקטארי בסך 30 מיליון דולר הועבר שלשום לרצועה, החשש מהסלמה נוספת ומניסיונות להוציא לפועל פיגועים עדיין בעינו. בצה"ל תגברו את הכוחות לאורך הגדר וסגרו צירים בעוטף עזה. וסוללות כיפת ברזל עדיין פרוסות בצורה נרחבת באזור הדרום ובגוש דן.

דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, הזהיר אתמול את תושבי עזה שלא להשתתף בהפרות הסדר האלימות המאורגנות על ידי "הוועדה העליונה של צעדות השיבה" – הגוף העומד מאחורי ההתפרעויות על הגדר בשנה האחרונה.

בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, אמר אדרעי: "לרגל האירוע, בואו נראה מה 'ההישגים' של צעדות האנרכיה האלימות: מאות הרוגים – לחינם, אלפי פצועים – לחינם, היעדר תקווה – לחינם. חוסר יציבות, משבר כלכלי, אווירה של טרור ואלימות – לחינם. צמצום מרחב הדיג, סגירת מעברים – הכל לחינם". אדרעי הוסיף כי הפרות הסדר שימשו גם מסווה לפעולות טרור, כדוגמת פיגועי הירי של צלפים לעבר כוחות צה"ל על הגדר: "אלו הביאו לסבבי אלימות שהרעו את מצבכם עוד ועוד".

"כשנעלמה האלימות והטרור" – המשיך הדובר – "כולכם הרגשתם את זה. החשמל השתפר. המעברים נפתחו. מרחב הדיג הגיע לשיא שלא היה כמוהו. יש גם בתקשורת שלכם שיח על פרויקטים מגוונים ושונים שבאים להיטיב עמכם. עכשיו, מי מכם עדיין חושב שההפגנות האלימות האלה מועילות? אני אומר לכם שכולן לחינם. הטרור פוגע בכם ומחזיר אתכם לאחור. למען שלומכם – התרחקו מגדר הביטחון. פגיעה בתשתית הביטחונית או שימוש באמצעי טרור מסכנים אתכם. התקרבות לגדר מסכנת אתכם לחינם".

בתוך כך, במהלך הלילה זיהו חיילי צה"ל זיהו פלסטיני חשוד שהחזיק בקבוק תבערה בסמוך לעמדה צבאית הממוקמת ליד העיר רמאללה. הלוחמים ביצעו לעברו נוהל מעצר חשוד, שהסתיים בירי. החשוד נפצע באורח בינוני. מצה"ל נמסר כי הוא קיבל סיוע רפואי ראשוני מהחיילים בשטח, ובהמשך פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון 6 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. החשודים הועברו לחקירה.

תגיות:רצועת עזהצה"לאביחי אדרעייום הנכבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה