חדשות בארץ

ראש הממשלה: "על העולם לעמוד נגד איראן"

בטקס שהתקיים לציון שנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, כתבו ראש הממשלה והשגריר האמריקני את האותיות האחרונות במזוזה שתיקבע על דלת מעונו הרשמי של השגריר

נתניהו ופרידמן בטקס, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ופרידמן בטקס, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בטקס לציון שנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים שהתקיים הערב (שלישי) במלון מצודת דוד בבירה, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הוא מאמין "שישראל וכל המדינות באזור צריכות לעמוד ביחד עם ארה"ב נגד התוקפנות האיראנית". נתניהו הוסיף: "יש פריחה חדשה ותחייה חדשה של היחסים בינינו ובין רבים משכנינו הערבים ומדינות מוסלמיות לא ערביות רבות. עלינו להמשיך לחזק את מדינת ישראל ואת הברית החשובה עם אמריקה".

במהלך הטקס, נערך מעמד כתיבת האותיות האחרונות במזוזה שתוצב בפתח לשכתו של שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, כשבמעמד הכתיבה השתתפו ראש הממשלה והשגריר. לאחר מכן הסירו השניים את הלוט מעל שלט המעון החדש. במעמד המיוחד השתתפו פטריסיה מוראלס, רעייתו של נשיא גואטמלה, ג׳ימי מוראלס, וכן שגריר המדינה בישראל, מריו בוקרו.

מוקדם יותר התייחס נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, למעמד. "היום אנחנו מציינים את יום השנה להעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "השגרירות היפה שלנו עומדת, כתזכורת ליחסינו עם ישראל ולחשיבות השמירה על ההבטחה והעמידה למען האמת".

"כל התחזיות על כך שתהיה אלימות בעקבות העברת השגרירות לירושלים התבדו", אמר השגריר פרידמן בטקס, בהתייחס לאזהרות העולם כי העברה של השגרירות לבירה עשויה לגרור אלימות פלסטינית. "האלימות שהייתה בעזה באותו יום הייתה קשורה ליחסים בין חמאס לרשות הפלסטינית", אמר והוסיף: "אנחנו צריכים להמשיך להיות עם הרגל כל הזמן על הגז, יש עוד הרבה לעשות כדי לחזק את היחסים עם ישראלים. צריך להביא רעיונות נועזים כדי לחזק את הקשר הזה".

לדברי פרידמן, "החששות שלנו בנוגע לפתיחת השגרירות התבדו - השמש זרחה למחרת". פרידמן חתם את דבריו: "עשינו משהו שלא קרה הרבה זמן. יצרנו מקדש חדש בעיר העתיקה בירושלים, ואנו גאים בו מאוד״. לישראל יש נכס חשוב - ישראל היא בצד של אלוהים".

תגיות:דייוויד פרידמןשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה