חדשות בעולם

חשד לפיגוע בשוודיה: אשת ראש הקהילה היהודית נפצעה קשה

אישה כבת 60 נדקרה נפצעה באורח קשה מדקירות סכין. לפי משרד החוץ הישראלי, התוקף הינו מוסלמי וזהותו ידועה לרשויות השוודיות

שוודיה (צילום: שאטרסטוק)שוודיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

רעייתו של ראש הקהילה היהודית בהלסינגבורג שבשוודיה נפגעה היום (שלישי) באורח קשה כאשר הותקפה בדקירות סכין. המשטרה המקומית מסרה כי נסיבות האירוע עדיין נחקרות וכי לפי שעה הם חושדים כי מדובר בניסיון רצח ולא באירוע על רקע אנטישמי. דובר המשטרה הבהיר כי לא התקבלו כל התרעות או איומים כלשהם על מי מבני הקהילה.

עם זאת, במשרד החוץ הישראלי מיהרו להודיע כי התוקף מוסלמי וכי חרף אי-הבהירות בהודעת המשטרה, זהותו ידועה להם. בהודעת המשרד נטען כי "הקהילה היהודית מניחה שמדובר בתקיפה על רקע אנטישמי". יצוין כי למרות קו החקירה הרשמי של המשטרה, הודיעו הרשויות על תגבור מערך האבטחה סביב מרכז הקהילה היהודית באזור.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מסר הערב כי "הדקירה המזעזעת בהלסינגבורג היא תזכורת נוספת לכך שלא נוכל לסמוך על זיכרונות ההולכים ומיטשטשים מתקופת השואה שישמרו על ביטחון הקהילות היהודיות". הנשיא הוסיף: "ניאבק באנטישמיות עד חורמה ולא נשתוק מול מקרים נוראיים אלה". בהמשך לטענה כי מדובר בתקיפה בפיגוע טרור, הרב עוזיאל לויאן, ממנהיגי הקהילה היהודית בשוודיה, אמר כי "אנחנו בקהילות שוודיה רואים בחומרה רבה ובזעזוע מקרי תקיפה נגד יהודים. אנחנו מזהים בכאב תופעות מדאיגות שתוקפות את חירותה של אירופה ואת ערכיה".

גם סגן וממלא מקום יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, התייחס כך לאירוע התקיפה ואמר: "בזמן שתיירים רבים תושבי אירופה הגיעו לישראל השבוע כדי לקחת חלק באירועי האירוויזיון, ישנם אנשים שממשיכים להפיץ שנאה ואנטישמיות ברחבי אירופה. שוב אנו שומעים על מקרה קשה ומזעזע, הפעם בשוודיה, כלפי עובדת בקהילה היהודית בהלסינגבורג שהייתה בדרכה לעבודה. מדובר במקרה חמור ביותר ועל הרשויות בשוודיה לדאוג לביטחון הקהילה היהודית במקום ולמנוע הישנות של מקרים כגון אלה. אני מברך את משטרת שוודיה שבחרה נכון להציב שוטרים לשמור על משרדי הקהילה עד שיירגע המצב. כולי תקווה ששמירה כזו לא תהיה נצרכת עוד בעתיד. יהודים צריכים לחיות בשלווה ובביטחון בדיוק כמו התושבים אחרים במדינתם".

תגיות:שוודיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה