חדשות בארץ

נתניהו: "ממשלת ישראל לא רוצה חילולי שבת"

לאחר שבתחילת החודש שבמחאה על חילולי השבת נאלצה יהדות התורה לבטל את פגישתה הקואליציונית עם נציגי הליכוד, היום הבהיר ראש הממשלה כי העבודות לקיום תחרות הזמר הינה בחסות חברות פרטיות

נתניהו וליצמן (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)נתניהו וליצמן (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
אא

בעקבות המחאה החריפה של המפלגות החרדיות נגד חילולי השבת שנעשים במסגרת ההכנות לתחרות האירוויזיון, הצהיר הערב (שני) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ניהול האירוע איננו באחריות הממשלה. "רוב המשתתפים באירוע הם מחו"ל ואינם יהודים", כתב נתניהו במכתב ששיגר לראשי יהדות התורה, משה ליצמן משה גפני וטען כי מדובר באירוע חד-פעמי.

״תחרות האירוויזיון היא אירוע יחידני בינלאומי שנקבע מבעוד מועד בסטנדרטים בינלאומיים שאינם בשליטת הממשלה ומנוהל באופן בלעדי על-ידי תאגיד השידור הציבורי ולא על-ידי הממשלה", כתב נתניהו. "ממשלת ישראל אינה מעוניינת בחילול השבת ורוב רובם של המשתתפים באירוע אינם יהודים".

ראש הממשלה הבהיר: "ממשלת ישראל מכבדת את יום השבת כיום המנוחה הלאומי ותמשיך לשמור על הסטטוס קוו המונהג לאורך השנים".

המכתב ששיגר נתניהו מגיע לאחר שבתחילת החודש, בעקבות ההודעה על קיום עבודות האירוויזיון בעיצומה של השבת, ביטלה יהדות התורה את הפגישה הקואליציונית עם נציגי מפלגת הליכוד.

קודם למהלך הדרמטי של החרדים, פרסם משרד העבודה והרווחה טיוטה הנוגעת ל"הודעה על מתן היתר כללי להעסקת עובדים במנוחה השבועית לצורך קיום אירועי האירוויזיון 2019", שהוכנה במשרד. בהודעה, התבקש הציבור להגיש את הערותיו עד 7 במאי – היום. היום, כאמור, אישרה ועדת שרים להיתרי עבודה בשבת, היתר כללי לעבודות בשבת במשך השבועיים הקרובים, וזאת לקראת תחרות האירוויזיון שתיערך בתל אביב. חברי הוועדה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכן השר הממונה, חיים כץ, תמכו באישור. החבר השלישי בוועדה - שר הדתות, יצחק ועקנין ממפלגת ש"ס - התנגד.

על פי ההערכות כלליות, 950 עובדים יעבדו מידי שבת למשך שבועיים בלבד. עם זאת ב'דהמרקר' הובא כי מספר העובדים נאמד על כ-2,000 איש, רובם יהודים.

ביהדות התורה תקפו בחריפות את ההודעה ואמרו כי "לא יעלה על הדעת שהממשלה תאשר עבודות בשבת בזמן שיושבים אתנו למו"מ קואליציוני". יו"ר סיעת דגל התורה, ח"כ משה גפני, אמר ל'יתד נאמן' כי "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת זה מזעזע. בעניין הזה, של העבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה. אמרנו את זה כאמור לאנשי הליכוד".

תגיות:חילולי שבתיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה