חדשות בארץ

הרמטכ"ל לשעבר: "לא נשקפת סכנה קיומית לישראל"

בנאום ראשון בכנסת, התייחס גבי אשכנזי לשורת החקיקות שהקואליציה מקדמת ואשר נועדו להגביל את כוחה של מערכת המשפט. אשכנזי: "ההיסטוריה תשפוט אתכם"

אשכנזי במשכן הכנסת, אתמול (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)אשכנזי במשכן הכנסת, אתמול (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כשבועיים לאחר שהושבע בכנסת, הרמטכ"ל לשעבר וחבר להנהגת כחול לבן, גבי אשכנזי, נשא היום את נאומו הראשון בכנסת ותקף בחריפות את הקואליציה ואת העומד בראשה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "אל תאפשרו חסינות לחשודים בפלילים, ההיסטוריה תשפוט אתכם", אמר אשכנזי לחקיקה סביב הגבלת כוחו של בג"ץ ואשר עשויים להביא לחוק חסינות לראש הממשלה שידחו את העמדתו לדין.

"עלינו להבטיח מדינה שמגינה ומכבדת את מוסדותיה השלטוניים ואת בית המשפט העליון, המשטרה וכל שומרי הסף", אמר הח"כ הטרי והדגיש: "מדינת ישראל היא מדינה חזקה ללא איום ביטחוני קיומי". לדבריו, "אם ניתן להצביע על איום ממשי שנשקף למדינה הוא האיום הפנימי, על חוסנה החברתי ואופייה". בכיר מפלגת האופוזיציה המתהוות חזר על המסרים לפיהן מפלגתו תיאבק בכך שראש הממשלה "לא יצליח להעביר את החוקים האנטי דמוקרטים וליצור לעצמו עיר מקלט".

אשכנזי פנה בנאומו הראשון גם לחברי המפלגות המשתתפות במגעים הקואליציוניים לממשלת נתניהו חמישית, ודחק בהם שלא לתמוך בשורת מהלכים שעשויים למלט את נתניהו מהעמדה לדין. "אף אדם אינו מעל החוק. גם אם הוא ראש הממשלה. ההיסטוריה תשפוט את התנהגותכם ואת בחירתכם בעת הזו". בהמשך דבריו הפנה את דבריו לראש הממשלה באומרו כי "אנחנו אומנם אופוזיציה, אבל נהיה אופוזיציה אחראית - בכל מקום שבו קיימת טובת הציבור, נפעל באחריות".

"אני מתחייב להיות קול למיליון ומאה הישראלים שבחרו בנו, וגם לאלו שלא", אמר אשכנזי. "מתחייב להילחם בשיסוי והפילוג, להחזיר את אמון הציבור במשכן הזה ולשרת את עם ישראל בחרדת קודש".

בנאום בכורה שנשא אתמול יו"ר מפלגתו, בני גנץ, הבטיח כי מפלגתו תהווה אופוזיציה חזקה לקואליציה הנרקמת. "נשוב ונברך את נתניהו על הישגו אבל נזכיר לו: אנחנו לא זזים מכאן", הצהיר גנץ כשהוא מבטיח להיאבק בניסיונות הליכוד לצמצם את כוחה של מערכת המשפט.

בנאומו, עלה יו"ר כחול לבן למתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו. "עומדים כאן למעלה ממיליון פטריוטים, שבונים, משרתים ואוהבים את המדינה אבל מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע. כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות".

תגיות:גבי אשכנזיתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה