חדשות בעולם

סעודיה: צינור הנפט שלנו הופצץ

זמן קצר אחרי שהמורדים בתימן הודיעו על הפצצת מטרות אסטרטגיות של סעודיה, יוצאת סעודיה בהודעה כי מתקני הנפט שלה הותקפו על ידי מלט"ים

קידוחי נפט (צילום: שאטרסטוק)קידוחי נפט (צילום: שאטרסטוק)
אא

על מסלול התנגשות: שר האנרגיה של סעודיה, חאליד אל פאליח, הודיע היום (שלישי) כי כלי טיס בלתי מאוישים הפציצו את הקו הנפט הראשי של תאגיד הנפט הסעודי "ארמקו", בשתי מוקדים מרכזיים. "זו פעולת טרור", אמר הבכיר הסעודי שהוסיף כי ארצו לא תירתע מפעולות הטרור ותמשי בייצור הנפט, זאת לאור הודעת התאגיד כי יפסיק לייצר נפט בתחנות אלה.

הודעת סעודיה מגיעה לאחר שמוקדם יותר היום הודיעו המורדים החות׳ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, כי תקפו שבע מטרות סעודיות חיוניות באמצעות מל"טים. לפי ההודעה שפורסמה בתחנת הטלוויזיה שבשליטתם, התקיפה נועדה להבהיר לסעודיה כי היא מוכרחת "להפסיק את התוקפנות שלה". לדבריהם, "המטרה שלנו היא להגיב לפשעים שהם מבצעים כל יום נגד העם התימני". עם זאת, בהודעה לא צוינו המטרות שהותקפו כמו גם המועד בו זה התבצע.

יש לציין כי מאז פרוץ המלחמה בתימן ב-2015, שסעודיה ואיחוד האמירויות נוטלות בו חלק כאשר הן תומכת בצבא התימני הנלחם במורדים החות׳ים, ביצעו המורדים מתקפות טרור רבות בתוך הממלכה הסעודית ואיחוד האמירויות. עם זאת, זו הפעם השנייה בלבד שהחות'ים תוקפים תשתיות נפט. 

המקרה הנוכחי מסמן את החרפת ההסלמה במדינות הציר זאת לאחר שאתמול דווח כי ארבעה ספינות מסחר נפגעו בשורה של פיצוצים מסתוריים במים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות במפרץ הפרסי.במשרד החוץ של המדינה התייחסו למקרה בחריפות ומסרו כי "החבלה בכלי השיט המסחריים והאיומים על חייהם של חברי צוות הם התפתחות מסוכנת". 

הרשויות מסרו כי הם פתחו בחקירת המקרה אך בארצות הברית הפנו היום אצבע מאשימה לכיוון איראן שכבר הספיקה להתנער מהמקרה ולהאשים את ישראל. לדברי גורם בשירותי המודיעין האמריקניים, צבא ארצות הברית מעריך כי איראן או גורם הנתמך על ידה,  אחראי לפעולת החבלה. "זה מה שאיראן עושה. מסוג הדברים שאתה יכול לראות אותם עושים. זה מתאים לשיטת הפעולה שלהם", אמר הבכיר שהבהיר כי טרם אותרו ראיות חזקות לכך. מאוחר יותר פרסמה חברה אמריקנית תצלומי לוויין המוכיחים כי מדובר בפעולת חבלה מכוונת. 

לפי המסתמן, הפצצת צינורות ואוניות הנפט הסעודים נועדה לאותת למדינות, המקורבות לארצות הברית, כי איראן לא תהסס להפעיל כוח כנגד הגורמים שמפעילים עליה לחץ, זאת לאחר שמוקדם יותר השנה אמרה כי אם היא לא תסחור בנפט אז לאף מדינה לא יהיה נפט. המקום בו הופצצו אוניות הנפט היה בסמוך למצרי הורמוז הידוע בשל היותו מסדרון בינלאומי, דרכו מועברים נפט וגז לכל העולם.

תגיות:איראןנפטסעודיההחות'ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה