חדשות בעולם

טראמפ הזהיר: אם איראן תעשה משהו – היא תסבול קשות

יממה לאחר החבלה ב- 4 כלי שיט אזרחיים במפרץ הפרסי, בסמוך למצר הורמוז, הזהיר נשיא ארצות הברית את איראן מפני הסלמה צבאית: "הם יודעים למה אני מתכוון"

טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הזהיר אמש (שני) את איראן על רקע ההסלמה במתיחות בין שתי המדינות. במהלך מסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, אמר טראמפ: "נראה מה יקרה עם איראן. אם הם יעשו משהו – זו תהיה טעות חמורה, הם יסבלו קשות. אם משהו יקרה – זו תהיה בעיה חמורה עבור איראן. הם לא יהיו מרוצים. הם יודעים למה אני מתכוון".

דבריו של טראמפ באו יממה לאחר התקרית שאירעה בסמוך למצר הורמוז, ליד המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות הערביות, בה הותקפו 4 כלי שיט בפעולת חבלה שגרמה להם נזק ניכר. בין כלי השיט היו 2 מכליות נפט סעודיות. באיחוד האמירויות ביקשו מארצות הברית לסייע בחקירה. בממשל מעריכים כי איראן מעורבת בתקרית, אך עדיין לא השיגו לכך הוכחות מרשיעות.

ובתוך כך, ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי ממשל טראמפ בוחן את האפשרות לשלוח 120 אלף חיילים למזרח התיכון. על פי הידיעה, בפגישה של המועצה הלאומית לביטחון בבית הלבן שהתקיימה ביום חמישי שעבר, הציג שר ההגנה האמריקני, פטריק שנהאן, תוכנית צבאית מעודכנת הכוללת תגבור מסיבי של כוחות צבא ארצות הברית באזור. תוכנית זו אמורה לצאת לפועל במידה ואיראן תתקוף את הכוחות האמריקניים או תאיץ את תוכניתה לייצור כלי נשק גרעיניים. עדכונה של התוכנית הצבאית נעשה לבקשתם של הגורמים הניציים בממשל, בראשותו של היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון. פקידים בכירים בממשל הבהירו, עם זאת, ל"ניו יורק טיימס" כי אין כוונה לפלוש קרקעית לאיראן – צעד שיצריך כוחות בסדר גודל נרחב בהרבה.

עוד צוין בדיווח, כי לא ברור האם הנשיא טראמפ עצמו עודכן בפרטי התוכנית ובמספרם של החיילים הכלול בה, והאם הוא יאשר אותה לאחר שפעל לצמצום את סדר הכוחות של הצבא האמריקני בסוריה ובאפגניסטן.

תגיות:איראןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה