חינוך ילדים

בעיות בחינוך? מנחת ההורים זיוה מאיר במדריך חדש, "סוד ההורות" – מתנה לגולשי הידברות

חוצפה, מריבות, וחדר מבולגן, הינם רק חלק מהבעיות של חינוך לא מוצלח. מנחת ההורים זיוה מאיר חושפת במדריך מיוחד כיצד ניתן להפוך את החינוך למוצלח, ולהשרות אווירת שמחה ורוגע בבית. לגולשי אתר הידברות המדריך במתנה!

  • ט' אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט בכל בית מתמודדים עם בעיות בחינוך. אם נעצור לרגע, נבחין שמרכז חיינו הוא הילדים. אם הילד שלך מתחצף ולא שומע לך, את כל היום בכעס ובצעקות על הילד. מהר מאוד זה גומר לך את האנרגיה, ובלילה את קורסת למיטה עם מצפון שלוחש "למה אני צועקת עליו כל היום?".

לעיתים נדמה שאין מה לעשות, זה הילד שלי וזה הנסיון שלי בעולם. אך מנחת ההורים זיוה מאיר סוברת אחרת, וטוענת שחינוך זה כמו כל מקצוע בחיים. ככל שתלמדי יותר ותקבלי יותר כלים, כך גם תראי תוצאות לחינוך מושלם בבית.

לרגל פרסומו של "סוד ההורות" - מדריך להורים ובו מגוון תובנות ועקרונות חינוכיים המותאמים לדורנו, הבאנו לכם את משנתה של זיוה מאיר על החינוך בדורנו - במה הוא שונה מהחינוך בדורות הקודמים? והכי חשוב, מה ניתן לעשות כדי לחנך את ילדינו בשמחה וללא רגשות אשם חוזרים ונשנים?

"הורים בדורנו מתמודדים עם הרבה מאוד סוגיות חינוכיות", שיתפה מאיר. "יש סוגיות שלא היו בדורות קודמים, או שהיו נדירות יותר, כמו שמתואר בסוף מסכת סוטה: 'בעקבות משיחא חוצפא יסגא (תִרבה), ויוקר יאמיר... ואין תוכחת... והאמת תהא נעדרת...'

''אכן, ילדים היום יודעים לענות בחכמה על כל דבר ומותירים אותנו כאילמים מולם, ויש הרבה מאוד בלבול לגבי עקרונות שפעם היו ברורים וטריוויאליים מאד.

"אני מאמינה ובטוחה שלא סתם הקב"ה בחר בנו להיות הורים בדור הזה", המשיכה מאיר, "וכמו שהילדים תואמים את הדור, כך גם ההורים יכולים לעמוד במשימה שהוטלה עליהם, להיות הורים בתקופה זו. דווקא לכן מוטלת עלינו משימה עצומה, לגדל את הדור הזה, עם כל האתגרים שבו. במדריך יש כלים מעשיים ופרקטיים שכל הורה זקוק להם כדי להיות מחנך טוב".

מאיר, מנחת הורים מפורסמת, מרצה כבר למעלה מחצי יובל ברחבי הארץ והעולם על הורות, ולאחרונה החליטה להפיץ מדריך ובו סיכום העקרונות החינוכיים בדורנו.

מאיר הסבירה מה גרם לה לכתוב את המדריך: "פונים אלי מידי יום הורים מוטרדים ושואלים 'מה עושים כש...', והאמת היא שאין תשובה ברורה ומוגדרת מה צריך לעשות. במדריך אני למעשה חושפת מה התפקיד שלנו כהורים מחנכים. כשאדם עושה את תפקידו ואת שליחותו בצורה טובה, הרבה יותר קל לו. הוא אפילו נהנה, וגם הדברים מסתדרים טוב. לכן המדריך מיועד לכל ההורים והמחנכים".

בשנים האחרונות גברה מאוד המודעות ללימוד הורות. ממה זה נובע? מה גורם להורים להתחיל ללמוד הנחיית הורים?

"פעמים רבות קורה לי שאני מקבלת שיחת טלפון מאימא שמבקשת כמה רגעים מזמני. היא רק רוצה לדעת כיצד עליה לנהוג במצב שהיא שרויה בו כרגע, ואז מגיע תיאור על מצב סבוך נורא, ודאי לא משהו שאפשר לטפל בו בשיחת טלפון, כי צריך לראות את כל התמונה ולהכיר את המורכבות. חינוך הוא תחום שחובה להשקיע בו. ככל שנשקיע בחינוך מוקדם יותר - כך נראה ברכה בעמלנו".

מה יש במדריך, ולמי הוא מתאים?

"יש בו עקרונות שכל אחד צריך לדעת. בתי אסתר אברהם, שהיא מטפלת מקצועית, כתבה ביחד איתי את המדריך בצורה נגישה מאוד ויישומית.

''הוא נותן בסיס להתבוננות חדשה ומעמיקה. הוא מתאים גם למי שכבר למד הנחיית הורים, שימצא בו חיזוק והתפתחות, וגם למי שמעולם לא עסק בנושא – הוא פותח צוהר לעולם מרתק שמאחורי ההתנהלות ההורית.

''אנחנו מקבלים תגובות נלהבות מהציבור. מישהי ספרה לי שהורידה את המדריך בערב שבת על מנת ללמוד אותו בשבת, ולהפתעתה היא לא התאפקה וגמעה אותו בשקיקה מיד כשהגיע. אפשר לקרוא בו שוב ושוב ולקבל מיקוד למה התפקיד שלנו ובאלו כלים ניתן להיעזר בדרך שלנו".

את המדריך "סוד ההורות" אפשר לקבל ללא עלות בלחיצה כאן. בקישור תוכלי לכתוב לאן תרצי שיישלח אליך המדריך.

תגיות:חינוך ילדיםזיוה מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה