חדשות בארץ

בעקבות ירי טיל הנ"ט: תזורז התוכנית למיגון הרכבת בעוטף עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לקדם באופן מיידי את התוכנית למיגונו של קו הרכבת בעוטף עזה. במקביל הוחל במיגון נקודות נוספות בגזרה החשופות לירי נ"ט מהרצועה

הרכבת בעוטף עזה כפי שצולמה בסרטון חמאסהרכבת בעוטף עזה כפי שצולמה בסרטון חמאס
אא

התוכנית למיגונו של קו הרכבת באזור שדרות תקודם ויישומה יואץ, זאת בעקבות ירי הנ"ט בשבוע שעבר לעבר רכב בסמוך לקיבוץ ארז שגרם למותו של משה פדר הי"ד. כך דווח אמש (שני) בחדשות 12.

על פי הפרסום, מדובר בתוכנית שכבר אושרה לפני כשנה, אבל נתקעה בצנרת הביורוקרטית. ירי טיל הקורנט על ידי הזרוע הצבאית של חמאס בסבב הלחימה האחרון הכניס את הרשויות לתזזית של תוכניות מיגון באזור עוטף עזה, על מנת למנוע נפגעים נוספים. בסרטון שפרסם ארגון הטרור, בו הוצג ירי הטיל, תועדה נסיעתה של הרכבת בעוטף עזה כשהיא חשופה לקו הירי של הטיל, כשבכך אותת חמאס כי הרכבת נמצאת על הכוונת שלו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם באופן מיידי את התוכנית למיגון הרכבת, ולשם כך כינס אתמול מנכ"ל משרדו, יואב הורביץ, ישיבה מיוחדת בה השתתפו נציגים מטעם צה"ל ומשרדי הביטחון, האוצר והתחבורה. עלותה של תוכנית המיגון מסתכמת בכ- 100 מיליון שקלים, והיא תכלול הקמתה של חומה מבטון לאורך מסילת הרכבת באזור הגשר, בסמוך לשדרות וקיבוץ ארז. החומה תסתיר את תוואי המסילה ותמנע את הירי הישיר לעבר הרכבת. אל החומה יצורפו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בדיון הבין-משרדי סוכם כי עם הקמת הממשלה הכסף הדרוש יוקצה מתקציביהם של 3 המשרדים.

התוכנית למיגונה של הרכבת מצטרפת לבנייתו של קיר המגן בסמוך לקיבוץ ארז, שבנייתו החלה לאחר ירי הקורנט. בחדשות 13 פורסם אמש, כי סוללת עפר נוסף שגובהה 3 מטרים לפחות מוקמת בסמוך לבתים של אחד מיישובי עוטף עזה, הנמצאים בטווח האיום של טילי הנ"ט מהרצועה. על פי הדיווח, בצה"ל בודקים נקודות תורפה נוספות בגזרת העוטף שעלולות להימצא בסיכון ובוחנים את אפשרויות המיגון עבורן.

תגיות:קורנטרצועת עזהשדרותרכבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה