חדשות בארץ

תיקי נתניהו: "לא יגיע לשימוע? למחרת נגיש נגדו כתב אישום"

על רקע העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה שיגר שליח לפרקליטו של נתניהו עם חומרי החקירה אך האחרון סירב לקבלם, בפרקליטות מאבדים את הסבלנות ומאיימים כי אם נתניהו לא יתייצב בתאריך שנקבע – הם לא יהססו מלהגיש נגדו כתב אישום מייד

צוות פרקליטיו של ראש הממשלה (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)צוות פרקליטיו של ראש הממשלה (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

גורמים בכירים בפרקליטות המדינה הזהירו היום (שני) כי גם אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יתייצב לתאריך שנקבע לשימוע – הם יגישו נגדו כתב אישום – כך דווח הערב ב׳חדשות 13׳. "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה", הוסיפו בשיחות סגורות.

"אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא ייקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע", איימו. "ירצה – ייקח את החומרים. לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

על רקע זה אמרו מוקדם יותר היום בכירים במערכת המשפט כי "אנחנו נמצאים כפסע לפני איבוד הדמוקרטיה. קו ישיר מחבר בין כתב האישום המיועד של נתניהו לתוכנית שלו לחסל את בית המשפט העליון. אנחנו נהיה כ'מוקצה' בעיני העולם. נתניהו מוכן לחסל את הכול כדי לא לעמוד למשפט, מישהו במערכת הפוליטית חייב להתעורר ומהר".

בדיווח שהובא ב׳כאן 11׳ אף צוטט בכיר נוסף ברשויות אכיפת החוקשהוסיף כי "נמאס מהקרקס הזה, צריך לגדוע אותו". בדיווח נטען כי בפרקליטות נבחנת אפשרות של הגשת כתב אישום בראשונה בתיק 1,000 אף בלא שימוע, זאת לאור העובדה כי בתיק זה הוא החשוד היחידי – בשונה משאר התיקים. 

כזכור, אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי ניסה לשלוח את חומרי החקירה של שלושת תיקי נתניהו, לפרקליטו של ראש הממשלה, נבות תל צור, אך הוא סירב לקבלם. לפני הודעת מנדלבליט, צוות פרקליטיו של נתניהו ביקשו מהיועמ״ש לדחות את השימוע שנקבע ליולי, באומרם כי חומרי החקירה לא בידיהם. כזכור, צוות הפרקליטים לא אסף את החומר בטענה כי לא קיבלו את שכרם.

במכתב ששיגר מיד לאחר מכן ביקש מנדלבליט מהפרקליטים לתאם מועד לשימוע עד ל-20 במאי, זאת לאחר שבחודש שעבר הודיע כי המועד האחרון לקיום שימוע הוא ב-10 ביולי, ללא קשר לעובדה שעורכי דינו של ראש הממשלה לא קיבלו את שכרם. 

תגיות:פרקליטות המדינהתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה