חדשות בארץ

לא מתנצל, וזה ההסבר של לפיד: "כינו אותי עמלק"

לאחר העלילה השקרית כי תלמיד ישיבה חרדי מקבל 8,000 שקלים, יאיר לפיד לא חוזר בו כשהפעם הוא תולה את דבריו בהוספת נופך מיוחד

לפיד במסיבת עיתונאים, היום (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)לפיד במסיבת עיתונאים, היום (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כאשר נשאל היום (שני) ח"כ יאיר לפיד האם הוא רוצה לחזור בו או להתנצל על דברי ההסתה כי בחור ישיבה בן 19 מקבל 8,000 שקלים בחודש, השיב בתוקף שהחרדים לא יזכו אי-פעם להתנצלות כזו, לא לפני שהוא מספק פנינה המרמזת על הסיבה שבחר להפיץ ולהסית בדברי שקר גמורים נגד ציבור שלם.

 "קודם שהם (החרדים א.פ.) יתנצלו בפני שהם קראו לי עמלק, בתנ"ך כתוב שאמורים להשמיד את כל זרעו אז בשם הילדים שלי שקודם יתנצלו בפני אחרי זה שיחזרו אלי", אמר במענה לשאלת כתב ב׳וואלה׳.

לפיד סירב לחשוף מהיכן שאב את הנתון הבלתי-סביר, אך אמר כי הוא "יכול לעשות רשימה של נתונים שתלוי כמה ילדים יש, אני לא אכנס אתכם לנתונים. קודם שיחזרו אלי כל הצדיקים שכל כך נבהלו ויגידו לי מה הם חושבים על זה שבעיתונות החרדית קראו לי פעם אחרי פעם עמלק, שזה ממש קריאה לפגוע בילדים של בן אדם".

 "אבל הנתון לא נכון", שאל הכתב. "קודם שיחזרו אלי כל הצדיקים ויתנצלו על הכינוי 'עמלק' שמשתמע ממנו שזו קריאה לפגוע בי ובילדים שלי", השיב לפיד.

כזכור, בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לכאן ב׳ אמר לפיד: "אנחנו נמצאים במצב שבו אם קוראים לך משה ואתה סבא בן 80 שנלחם בכל מלחמות ישראל ונפצע אתה תקבל 2,432 שקלים מהמדינה, אבל אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס אתה תקבל קצבה של 7,800 שקלים מהמדינה", אמר היום לפיד בריאיון לכאן ב' והוסיף: "החרדים שיכורי כוח מ-16 מנדטים שזה הישג גדול ויפה, אבל זה עדיין לא אומר שהם יכולים ללכת לחגיגה".

"אנחנו נעמוד מהצד ונסתכל איך מקימים פה מדינת הלכה?", מחה יו"ר יש עתיד בריאיון לרינה מצליח, ונימק: "אם יש היום סבא בן 80 שלחם בכל מלחמות ישראל, הוא מקבל קצבה של 2,432 שקל; אבל תלמיד ישיבה בן 19 שהשתמט מגיוס לצה"ל יקבל עכשיו 8,000 שקל - כי זה מה שסידרו לו בממשלה הזאת".

אלא, שבדיקה פשוטה של עובדות ידועות מוכיחה כי מדובר בשקר גס.

ובכן, תלמיד ישיבה בן 19, בשונה מתלמיד מהאוכלוסייה הכללית, משתכן בפנימייה, דבר שעבורו זוכים הישיבות לתקציב עבור כל תלמיד בסך של 425 שקל בחודש. התלמיד, מצידו, משלם לישיבה בעבור תנאיו – 300 שקלים. ל-425 שקל שהעבירה הממשלה לישיבה, ניתן להוסיף את ההנחות להן הם זכאיות בביטוח הלאומי, אלא שגם סטודנטים מכל המגזרים זכאים להטבה זו.

נוסף על זאת, בעוד שתלמיד ישיבה משלם דמי ביטוח לאומי בסך של 128 שקל בחודש, עובד מבוגר משלם במוצע 700 שקל, כך שההנחה היא פחות או יותר נאמדת בסך של 600 שקל. אם נחשב את כל "סל ההטבות" ביחד נגיע לרמה נדיבה של 1000 שקל. אז מהיכן לקח לפיד את הסכום הבלתי-סביר של 8000 שקל? ללפיד התשובות.

תגיות:יאיר לפידחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה