חדשות בארץ

הפריימריז ליו"ר מפלגת העבודה ייערכו בחודש נובמבר

הנהלת מפלגת העבודה אישרה את הצעתו של היו"ר אבי גבאי להקדים את הפריימריז להנהגת המפלגה לחודש נובמבר. ההצעה כפופה לאישורה של ועידת המפלגה, שתתכנס בחודש הקרוב

גבאי במטה מפלגת העבודה בערב הבחירות, לאחר היוודע התוצאות (צילום: פלאש 90)גבאי במטה מפלגת העבודה בערב הבחירות, לאחר היוודע התוצאות (צילום: פלאש 90)
אא

הנהלת מפלגת העבודה אישרה היום (שני) את הצעתו של היו"ר אבי גבאי להקדים את הפריימריז להנהגת המפלגה לחודש נובמבר.

אחת ההצעות האחרות שעמדו על הפרק בדיון ונדחו הייתה ההצעה שהעלה חבר הכנסת עמיר פרץ לבחור יו"ר זמני למפלגה במקומו של גבאי ולערוך את הבחירות המקדימות לפני הבחירות הבאות לכנסת, בהתאם למועד שייקבע על ידי ועידת המפלגה. מספר 2 ברשימת המפלגה, חבר הכנסת טל רוסו, הציע מצדו לערוך את הפריימריז בראשית שנת 2020. כאמור, הצעתו של גבאי היא שהתקבלה, אך היא כפופה לאישור הוועידה, שתתכנס לשם כך בחודש הקרוב.

מפלגת העבודה ספגה בבחירות האחרונות את המכה הקשה בתולדותיה כשהתרסקה ל- 6 מנדטים בלבד. בעקבות התבוסה קראו רבים במפלגה להודיע באופן מיידי על התפטרותו. חבר הכנסת היוצאת, איתן כבל – שנותר מחוץ לכנסת הנוכחית – היה הראשון להעלות את דרישת ההתפטרות. "גבאי עמד בהבטחתו והפיל את הבית עלינו", אמר כבל, שבמהלך מערכת הבחירות הסתמן כיריב תקיף של גבאי. "הכישלון רשום אך ורק על שמו. אין לו יותר מנדט לנהל את המפלגה והוא צריך להתפטר". אל כבל הצטרף מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, שקרא לגבאי לקבל על עצמו את האחריות לתוצאות הקשות.

גבאי מצדו סירב להתפטר מתפקידו. בהודעה שפרסם יומיים לאחר הבחירות אמר יו"ר העבודה כי הוא מתכוון לקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגתו "לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק". גבאי הוסיף: "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יו"ר מפלגת העבודה", הוסיף גבאי. "אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל, וב- 30 באפריל אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה". עם זאת, לאור המפלה הקשה שספגה המפלגה בהנהגתו הוא צפוי שלא להציג את מועמדותו בפריימריז הקרובים.

תגיות:פריימריזמפלגת העבודהאבי גבאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה