חדשות בארץ

קריאות בימין לנתניהו: החל את הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה ושומרון

בעקבות הפרסום כי תוכנית השלום של הממשל האמריקני לא תתנגד להחלת החוק הישראלי על היישובים ביהודה ושומרון, בימין קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את החלת הריבונות על האזור

ההתיישבות ביהודה ושומרון, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ההתיישבות ביהודה ושומרון, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית הגיבו אמש (ראשון) בסערה על הפרסום של עמית סגל בחדשות 12, לפיו "עסקת המאה" – תוכנית השלום של הממשל האמריקני, הצפויה להתפרסם בחודש הבא – תכיר במציאות הקיימת ביהודה ושומרון, ולא תתנגד להחלת החוק הישראלי על היישובים היהודיים באזור זה.

בימין קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו לנצל את ההזדמנות ולממש את הצהרותיו בזמן מערכת הבחירות להחיל את הריבונות על ההתיישבות ביהודה ושומרון. חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במשך 4 שנים הובלנו בשדולת ארץ ישראל את המסע הציוני להחלת הריבונות במרחבי יהודה ושומרון. הגענו לנקודת זמן קריטית שאסור לנו להחמיץ. אני קורא לראש הממשלה להיכנס להיסטוריה כמנהיג שהשלים את הניצחון במלחמת ששת הימים והחיל את הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

יו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, אמר כי מפלגתו תמשיך לקדם את החלת הריבונות על יהודה ושומרון – "כפי שהבטחנו לבוחר וכפי שנכון לעשות": "הגיע הזמן שכל העולם יכיר בזכות ההיסטורית שלנו על יהודה ושומרון".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', חבר מפלגתו של הרב פרץ, כתב כי "הקדנציה הקרובה תעמוד, בעזרת השם, בסימן ריבונות ביהודה ושומרון ובסימן תיקון מערכת המשפט והחזרת האיזונים בינה לבין הכנסת והממשלה. שני מהלכים היסטוריים שיקדמו מאוד את מדינת ישראל". סמוטריץ' הוסיף כי מוקדם עדיין 'לפתוח שמפניות', והזהיר כי יהיה צורך לבחון היטב "מה המחיר שנידרש לשלם – האם עוד נסיגות ומסירת שטחים", ו"על מה בדיוק תוחל הריבונות, ומה המשמעות לגבי היכולת להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון ולהרחיב את הקיימים". סמוטריץ' סיכם: "נצטרך להיות עם יד על הדופק".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון אינה עוד דבר שהוא בגדר אזעקת שווא או דרישה מגזרית הזויה. בטוחני שהאמירה האמריקאית לא קרתה מעצמה אלא היא פרי העבודה המאומצת של ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו". נאמן קרא לממשלה להשלים באופן מיידי את המהלך להחלת הריבונות, ולהתחיל אותו בגוש עציון: "אין מתאים מגוש עציון להיות הסנונית הראשונה של הבשורה ההיסטורית על החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר: ''אני קורא לראש הממשלה להודיע מיד עם הקמת הממשלה על החלת הריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כבסיס לכל תכנית והצעה שתבוא. אנחנו חייבים לנצל את חלון ההזדמנויות בממשל טראמפ, ולאחר העברת השגרירות לירושלים וההכרה ברמת הגולן עכשיו הגיע זמן ריבונות ביהודה ושומרון".

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, הגיב על הפרסום בחדשות 12 באומרו כי "אסור להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שספק אם תשוב. הצעד הראשון של ממשלת נתניהו החדשה חייב להיות הכרזה על החלת הריבונות הישראלית על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון. אם לא עכשיו אז אימתי?".

מצד שמאל של הקשת הפוליטית הזהירו מפני החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) אמר כי "באותו היום בו נתניהו הופך את הבטחת הקמת הישוב 'טראמפ' לממשית, נחשפת הדלפה כי אותו טראמפ כביכול יכיר בשטחים הכבושים כשטחי ישראל. אלו דיבורים ופייק ניוז. המציאות היא שלא טראמפ ולא נתניהו מציעים תכנית אמיתית לשלום או לביטחון, רק פולחן אישיות, המשך הכיבוש ושפיכות הדמים".

יו"ר בל"ד, חבר הכנסת אמטאנס שחאדה, הגיב ברוח דומה כשהבהיר כי מפלגתו מתנגדת להחלטת הריבונות על יהודה ושומרון: "נתניהו וטראמפ רוצים לכפות על הפלסטינים 'פתרון' חד-צדדי, ובכך ליצור תקדים מסוכן ומנוגד להחלטות הבינלאומיות. תוכנית זו, אם תמומש, תשים קץ לאפשרות של הקמת מדינה פלסטינית, ועלולה להוביל את האזור למלחמה ושפיכות דמים".

תגיות:יהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה