חדשות בארץ

על הכוונת: חמאס תכנן להתנקש בניר ברקת, רוני אלשיך ויהודה גליק

שלושה תושבי מזרח ירושלים מואשמים כי יצרו קשר עם פעילי חמאס בטורקיה, שביקשו מהם לרצוח דמויות בכירות בישראל. בין היעדים שהוצעו להם: מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק

ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים, המואשמים במגע עם סוכן חוץ ובעבירות נוספות. שניים מהם – מחמוד עבד אל-לטיף ואדם מוסלמאני – מואשמים גם בקשירת קשר לביצוע פיגוע רצחני מטעם חמאס. 

על פי כתבי האישום, במהלך שנת 2017 – בזמן בו עבד אל-לטיף ומוסלמאני ריצו עונשי מאסר בבית הכלא נפחא – נוצר ביניהם קשר חברי. בשיחות שניהלו בינם לבין עצמם הם קשרו קשר לבצע פיגוע ירי מטעם החמאס בחוף הים בתל אביב. עבד אל-לטיף הסביר לחברו כי יש להעביר את המערכה מירושלים למקומות אחרים ברחבי ישראל. הוא טען כי בירושלים, ובפרט באזור שער שכם, היו פיגועים רבים, והנוכחות המשטרתית בעיר גבוהה, ועל כן יש לבצע את הפיגוע במקום שאינו מעורר חשד שיתרחש בו פיגוע.

לפני כשלושה חודשים, לאחר שחרורם מהכלא, נפגשו מוסלמאני ועבד אל-לטיף מספר פעמים עם פעיל חמאס השוהה באיסטנבול. הפעיל הציע להם לבצע רצח של אישיות חשובה בישראל, ונקב בשמותיהם של ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר, מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך וחבר הכנסת היוצאת יהודה גליק. הוא הסביר לבני שיחו כי התנקשות בחייו של אחד מיעדים אלו יהיה בו כדי להשיג את מטרותיו של חמאס. בהמשך קיבלו הנאשמים מפעיל חמאס סכום כסף ומכנסיים בהם הוסלקו מסרים של ארגון הטרור.

בהודעה שנמסרה מפרקליטות מחוז ירושלים נאמר כי "שני הנאשמים קשרו קשר עם פעיל חמאס באיסטנבול לביצוע פיגוע רצחני שהוא מעשה טרור, עשו פעולות בכספי ארגון טרור במטרה לקדם ביצוע של עבירת טרור חמורה, וקיימו מגע עם סוכן חוץ בלא הסבר סביר לכך". עוד צוין כי הנאשם השלישי קיים ביודעין מגע עם פעיל חמאס בטורקיה, וכן ביצע פעולה בכספי ארגון טרור. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

אנשי חמאס הממוקמים בטורקיה פועלים לגייס פלסטינים, בתוכם תושבי מזרח ירושלים, לצורך הוצאתם לפועל של פיגועים בשטח ישראל. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד עובאדה עלמי, תושב מזרח ירושלים. הוא מואשם בריגול, ביצוע עבירות מגע עם סוכן חוץ ופעולה ברכוש טרור. על פי פרטי כתב האישום, הנאשם היה בקשר עם פעילי חמאס בטורקיה, שביקשו ממנו לתצפת ולאסוף צילומים ומידע על אתרים שונים בישראל שיש להם חשיבות אסטרטגית. עלמי, שנעתר לבקשה, אסף מידע על בסיסים צבאיים, שדות תעופה, בתי חולים ואתרים ביטחוניים נוספים ברחבי הארץ. בנוסף, במהלך השנים 2018-2017 אסף הנאשם סכומי כסף מגורמים שונים בישראל שהסתכמו בעשרות אלפי דולרים, והעביר אותם – בהתאם להוראות שקיבל מפעיל חמאס בטורקיה – לצורך מימון פעילות ארגון הטרור.

תגיות:חמאסניר ברקתמזרח ירושליםרוני אלשיךטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה