חדשות בעולם

בתו של נסראללה: ״ללא ספק, ישראל תימחק מעל פני האדמה״

בריאיון מיוחד שהעניקה לתקשורת הלבנונית, טענה זינב כי אביה לא חי בבונקר אך עם זאת ציינה כי מאז מלחמת לבנון השנייה היא ממעטת לפגוש את אביהֿ

נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין" (צילום מסך)נסראללה בראיון ב"אל-מיאדין" (צילום מסך)
אא

בריאיון נדיר שהעניקה זינב נסראללה, בתו של מזכ״ל חיבזאללה, חסן נסראללה, טענה כי אביה לא חי בבונקר. "אבא שלי לא חי מתחת לאדמה ויש לו את כל מה שהוא זקוק לו" אמרה זינב בריאיון שפורסם בסוף השבוע באתר החדשות הלבנוני ״אל עהד״.

בריאיון, שמן הסתם נלמד ונותח בידי סוכנויות המודיעין, בתו של נסראללה, כמובן, לא חשפה את מיקום מגוריו של אביה או פרטים כלשהם המלמדים על שגרת יומו, אך ציינה כי הוא "לא חי מתחת לאדמה וגם לא בכלא. יש לו את כל מה שהוא צריך והחיים שלו נורמליים בכל המובנים, למעט כל מה שקשור בתנועה ובפגישות שלו - שמתקיימות תחת צעדי אבטחה. אני חיה חיים רגילים כאמא ובת זוג, עושה שופינג ומשלימה את לימודיי".

עם זאת, במהלך הריאיון הסבירה כי תוצאות מלחמת לבנון השנייה שהתרחשה ב-2006, עדיין משפיעות קשות על חיי המשפחה. "כל מה שהיה לפני מלחמת תמוז (מלחמת לבנון השנייה) היה יפה. יכולתי לבקר בבית המשפחה בנוחיות מרבית והיינו פוגשים את אבא לארוחות ערב או צהריים", אמרה והוסיפה כי "לנוכח הסכנה הישראלית" המציאות השתנתה.

עדות לקשיים שנערמו על משפחת נסראללה, ניתן ללמוד מדבריה הבאים של הבת: "אנשים לא מעלים בדעתם שאנחנו מתראים פעמים ספורות בשנה בלבד, אך זה המצב. אני אומרת להם שהמצב לא קל, בייחוד שאני בתו ושיש לי קשר מיוחד אתו. כמובן שהוא מתגעגע לבני משפחתו, והוא אוהב לראות אותם ולהעביר איתם זמן רב״. זינב הוסיפה כי ״הוא רגיל למצב הזה״, לא לפני שהדגישה כי ״זו חובתנו לקבל את המצב".

זינב בת ה-33, שכאמור אינה מרבה להתבטא בתקשורת, הביעה הזדהות מלאה עם המסרים הרצחניים של אביה, כאשר היא מאמצת את רעיונות האסלאם הקיצוני הקורא להשמדת ישראל. "גורלה של ישראל ברור לנו. הצבא שפעם היה בלתי מובס יימחק מעל פני האדמה ואנחנו נתפלל באל-אקצה, אין בכלל ספק לגבי זה", אמרה בתו של חיזבאללה לא לפני שכינתה את ארצות הברית ואת בעלות בריתה, ביניהן ישראל, ״השטן הגדול״.לדבריה, "כל הידברות או התפשרות עם ארה"ב או ישראל היא טעות, וזה בכלל לא אפשרי. ארה"ב לא יכולה לשמור על חברים, ומעניין אותה רק האינטרסים שלה והחמדנות שלה. שתיהן מנצלות את האזור שלנו", הסבירה.

בהתייחסה למערכת היחסים בצל אב המבוקש בידי המעצמות, תיארה זינב: "בגיל 10 הייתי מאוד קשורה אליו, וכאב לי מאוד כשהוא היה רחוק מאתנו״. זינב לא מסתייגת מפעולותיו של אביה ואף מוסיפה כי היא ״גאה להיות בתו״. לדבריה, ״הוא מקור הגאווה שלי. השיעור החשוב ביותר שאבי לימד אותי הוא ענווה, הוא אדם מאוד צנוע, זה מה שאני אוהבת באבא שלי. אני חושבת שזה מה שאנשים אוהבים בו. הם מדברים על הצניעות שלו ועל ההתחשבות שלו באחרים".

בהתייחסה למשבר הכלכלי החמור שפוקד את איראן תחת משטר הטוטליטרי של המנהיגים העליונים, הביעה זינב דברי תמיכה ואהדה אליהן."אנחנו איתכם", אמרה. בתו של נסראללה אף הגדילה לומר כי איראן תצלח את המשבר חרף הסנקציות האמריקניות, ואף האירופיות אשר בוא יבואו בקרוב. "אנחנו לא יכול להגיד שזה פשוט או שזה לא פוגע באנשים, אבל מדינה כמו איראן - עם כל העוצמה, הטכנולוגיה, הידע והרוח האסלאמית  - בהחלט יכולה לעמוד בפני הסנקציות. בסופו של יום היא זאת שתנצח".

בסוף הריאיון טענה בתו של מזכ״ל חיזבאללה כי בנוסף להיותו ״אדם עניו״, הינו איש משפחה, וזאת על רקע ניסיון הארגון לשווע לנסראללה תדמית מרוככת משהו, כשלאחרונה פורסמו תמונותיו לצד משפחתו. "מזכ"ל חיזבאללה הוא אדם מאוד אוהב. כשאנחנו רואים אותו, הילדים והאחיינים שלי מתחרים מי יישב לידו. הם קשורים אליו בהרבה נושאים, המילה שלו היא הקובעת מבחינתם", אמרה.

תגיות:זינב נסראללהחסן נסראללהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה