חדשות בארץ

הבוקר: נפתחו המעברים עם רצועת עזה

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי מחר יחל מימושו של השלב הראשון בהבנות שהושגו בין ישראל וארגוני הטרור בתיווך מצרים והאו"ם. במסגרת ההבנות, המענק הקטארי בסך מיליון 30 דולר יגיע לרצועה ומרחב הדיג יורחב ל- 15 מייל ימיים

מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)מעבר כרם שלום, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

מעבר הסחורות כרם שלום ומעבר ארז נפתחו הבוקר (ראשון) לתנועה, וזאת 6 ימים מאז תום סבב הלחימה האחרון בין ישראל וארגוני הטרור ברצועה שגבה את חייהם של 4 אזרחים ישראלים.

פתיחת המעברים מהווה צעד נוסף בהקלות שישראל מעניקה לתושבי הרצועה. ביום שישי האחרון נפתח מרחב הדיג בעזה ל- 12 מייל ימיים.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח מפי "מקורות יודעי דבר" כי מחר יחל מימושו של השלב הראשון בהבנות שהושגו בין ישראל וארגוני הטרור בתיווך מצרים והאו"ם. השליח הקטארי לעזה, מוחמד אל-עמאדי, ושליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב, אמורים להגיע לרצועה כדי לפקח על חלוקת המענק הקטארי בסך 30 מיליון דולר. במסגרת ההבנות, מרחב הדיג יוגדל ל- 15 מייל ימיים. בנוסף, ישראל תסיר את ההגבלות שהוטלו על הכנסת סחורות לרצועה, יוגדלו מספר אישורי הייצוא מהרצועה, ותתאפשר הכנסת דלק במימון קטארי לצורך הפעלת תחנת הכוח. בתמורה התחייבו ארגוני הטרור להפסיק את ההתקפות על ישראל, לרסן את ההפגנות על גדר המערכת ולחדול משיגור בלוני הנפץ. לדברי "א-שרק אל-אווסט", ההסכמות על תחילת יישומן של ההבנות הושגו בביקורה של משלחת המודיעין המצרית ברצועה ביום חמישי האחרון.

בסוף השבוע שיגרו בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי איומים לעבר ישראל, והזהירו מפני חזרה להסלמה במידה ולא תיישם את ההבנות שהושגו. חבר הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, אמר כי ארגונו לא יקבל את ניסיונותיה של ישראל לכפות "משוואות חדשות", כהגדרתו: "לא נסכים להמשך המצור על עזה. הנשק שלנו בידינו, רצוננו בידינו. העם וההתנגדות ישיגו את זכויותינו בידיהם, בנשקם וברצונם".

חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, ח'אלד אל-בטש, הזהיר אף הוא את ישראל: "אם הכיבוש לא יציית ליישום ההבנות המצריות לשבירת המצור, ההתנגדות מסוגלת לאלצו ליישמן". הוא הדגיש כי תהלוכות השיבה יימשכו עד שישיגו את מטרותיהן. אל-בטש הוסיף וקרא למצרים לעקוב אחר יישום ההבנות וללחוץ על ישראל לעמוד בהתחייבויותיה.

בסוף השבוע נמשכו ההתפרעויות הפלסטיניות על הגדר. כ- 6,000 פלסטינים השתתפו ב'תהלוכות השיבה' במספר מוקדים לאורך הגדר. כמה מאות הגיעו לקרבת הגדר, השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי בהתאם להוראות הפתיחה באש. דובר משרד הבריאות הפלסטיני, אשרף אל-קדרה, מסר כי אדם אחד נהרג ו- 30 נפצעו.

תגיות:חמאסרצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה