חדשות בארץ

סופי: נתניהו יבקש ארכה של שבועיים מנשיא המדינה

על רקע הקשיים הקואליציוניים עם כמה מפלגות, בליכוד הוחלט לבקש ארכה נוספת של הדד-ליין שעשוי לפקוע עוד 4 ימיםֿ

נתניהו וריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בדרך לממשלה חמישית: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבקש מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, ארכה של 14 יום נוספים כדי להגיע להסכמות עם השותפות הקואליציונית – כך נמסר הערב (מוצ״ש) מדוברות הליכוד.

"כמקובל בפעמים הקודמות - ובנוסף ללוח הזמנים הצפוף שכלל את חול המועד פסח, אירועי הזיכרון והעצמאות והאירועים הביטחוניים - בכוונת ראש הממשלה נתניהו לבקש ארכה להרכבת הממשלה מנשיא המדינה", נמסר בהודעת המפלגה.

כזכור, המועד הראשון שהכיל 28 ימים, צפוי להסתיים ביום שלישי הקרוב (14 במאי). אלא, שלאור הקשיים במגעים עם חלק מהמפלגות, ולאור האירועים הלאומיים שחלו במהלך השבועות האחרונים וכן סבב הלחימה של ישראל בעזה, נאלץ ראש הממשלה לבקש ארכה. לאחר הארכה שיקבל, יישארו לנתניהו 14 יום שיסתיימו ב-28 במאי.

מוקדם יותר דווח כי חרף המועד לשימוע שנקבע ל-14 ביולי, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להיעתר לבקשת פרקליטי נתניהו ולהעניק לו ארכה בת כמה שבועות. הדיווח מגיע לאחר שבתחילת החודש הודיע היועמ״ש כי התאריך לשימוע לא ישתנה, וזאת למרות שפרקליטיו של נתניהו לא לקחו את חומרי החקירה. הערב, כך לפי הדיווח, מנדלבליט יבהיר להם כי הארכה תוענק רק אם הם ייקחו את חומרי החקירה ויקבעו מועד לשימוע.

בתוך כך, הערב דווח ב׳חברת החדשות׳ כי הושגה הסכמה על הרחבת הממשלה, וכי תבוטל הגבלת השרים שנקבעה ב-2013 ואשר נאמדה על 18 שרים בלבד. על פי הדיווח, הושגה הסכמה קואליציונית על שינויו של חוק יסוד הממשלה וכי סך השרים המכהנים יעמדו על לפחות 26. אם אכן דרישה זו תעוגן בחוק, בכל פעם שיתווסף מינוי שר שאיננו מוזכר בחוק, לא יהיה צורך באישור של הכנסת למינוי.

המשמעות המיידית של חוק זה הוא עלות נוספת של תקציבים ועלויות על חשבונו של משלם המיסים הישראלי בסך של מאות מיליוני שקלים, זאת בזמן שמשרד האוצר נאבק על הטיפול בגרעון של כמה מיליארדים.

ח"כ מיקי לוי, חבר רשימת כחול לבן, הגיב לפרסום ואמר: "זו שחיתות ציבורית לכל דבר ועניין. משרדי ממשלה נועדו לדאוג לענייני הציבור ולא לספק לאנשים ג׳ובים מיותרים. הגיע הזמן לאחד משרדי ממשלה, לסגור משרדי ממשלה מיותרים ולא להרחיב את הממשלה. אנחנו נמשיך להיאבק כדי ליישם את החוק שהעברנו ב-2014 ולהגביל את גודל הממשלה ל-18 שרים. אין צורך ביותר מזה כדי לנהל את המדינה".

תגיות:בנימין נתניהוֿראובן ריבליןתיקי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה