חדשות בארץ

ארצות הברית מציבה טילים במזרח התיכון, בגי׳האד האסלאמי ממשיכים לאיים

צעדות השיבה נמשכים במלוא עוזם, בג׳יהאד האסלאמי מבטיחים להכריח את ישראל ליישם את ההבנות, ארצות הברית נערכת להסלמה מול איראן, מלחמת הסחר של טראמפ עם סין עולים מדרגה, חברת טבע מסתבכת עם ארצות הברית, קים עדיין חברו של טראמפ, והיועמ״ש לשעבר של הבית הלבן לא מוכן להתייצב לימין הנשיא

אא

חרף הפסקת האש, נמשכים מהומות יום השישי על גדר המערכת. כ-6000 פלסטינים השתתפו אתמול בהפגנות צעדות השיבה בשלושה מוקדים לאורך הגבול עם ישראל. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, בעימותים נהרג צעיר אחד, ו-30 פלסטינים נפצעו. למרות שלא נשמעה אזעקת צבע אדום, בתקשורת הפלסטינית דווח כי נורו שתי רקטות לכיוון נחל עוז.

בג׳יהאד האסלאמי ממשיכים לאיים על ישראל. חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, איים כי אם ישראל לא תיישם אז ההבנות במסגרתן התחייבה ישראל על הסרת המצור, הם ישלמו על כך ביוקר. "אם ישראל לא תיישם את ההבנות המצריות יש לג'יהאד יכולת התנגדות שמסוגלת להכריח אותה ליישם אותן, לשמור על העם ולהגן על תהלוכות השיבה שתימשכנה עד להשגת המטרות", אמר הבכיר בהתייחסו להבנות שנחתמו בתיווך מצרים והאו״ם.

על רקע שיגור נושאת המטוסים האמריקנית למזרח התיכון, ארצות הברית נערכת להסלמה איראנית. היום הודיע הפנטגון האמריקני כי שר ההגנה של ארצות הברית, פטריק שנהאן, הורה לפרוס טילי פטריוט במזרח התיכון. עם זאת, בהודעה לא צויין כמה סוללות ייפרסו.

מלחמת הסחר האמריקנית-סינית. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה היום להטיל מכסים על כל הסחורות המיבאות מסין. על פי הודעת נציב הסחר של ארצות הברית, רוברט לייטהייזר, שווי המכסים החדשים נאמדים בסך של 300 מיליארד דולרים. הדיווח מגיע לאחר שאתמול דווח כי הממשל האמריקני יטיל מכסים בהיקף של 200 מיליארד דולרים.

חברת התרופות הישראלית ״טבע״, מסתבכת. לאחר חקירה שנמשכה 5 שנים, חברת טבע מואשמת בתיאום מחירי תרופות עם חברות בארצות הברית. יחד עם טבע, נחשדים יותר מ-10 בכירים בתעשיית התרופות כי תיאמו מחירים.

למרות הקריצות לפוטין, קוריאה הצפונית לא שברה את אמונו של טראמפ. בריאיון שהעניק אתמול ל״פוליטיקו״, אמר הנשיא טראמפ כי הוא אינו רואה בשיגורים האחרונים שביצעה המדינה המסוגרת "הפרת אמון" בינו לבין השליט קים ג'ונג און. "זה מאוד סטנדרטי", הצהיר, בהתייחסו לשיגור הטילים לטווח קצר שנערכו בחודש שעבר. "הם (הטילים) לטווח-קצר ואני לא רואה בזה פגיעה באמון. אולי בשלב מסוים בעתיד כן, אבל בשלב זה לא", אמר הנשיא על האפשרות שיאבד את האמון בקים, שבעבר אמר כי יחסיו עמו "חזקים מאוד".

חקירת רוסיה-גייט. למרות שהתובע הכללי הצהיר כי מדוח מולר עולה כי טראמפ לא שיבש חקירה, היועץ המשפטי לשעבר של הבית הלבן, דון מקגאהן, סירב לומר זאת בפומבי. על פי הדיווח בתקשורת האמריקנית, הבית הלבן פנה בחודש שעבר ליועץ המשפטי לשעבר בבקשה כי יצהיר כי הנשיא לא שיבש חקירה אך הוא סירב לעשות זאת. מקגאהן הינו השני שמסרב להצהיר זאת, לאחר שבתחילת החודש דווח כי החוקר המיחד, רוברט מולר, הביע תרעומת בפני התובע הכללי שהסיק מתוך הדוח שהראשון כתב כי הנשיא לא שיבש חקירה. יחד עם זאת, מולר עצמו סירב להצהיר כי הנשיא כן שיבש חקירה.  

תחזית מזג האוויר:ֿ

אחרי העלייה אתמול (שישי) בטמפרטורות, מסתמן כי המגמה הקייצית תימשך בכל השבוע הקרוב.

ביום ראשון תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו גבוהות מהרגיל בעונה. ההתחממות תורגש בעיקר בהרים ובפנים הארץ. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות לואך מיושר החוף.

ביום שני תחול התחממות נוספת לצד מזג אוייר בהיר, יהיה חם מהרגיל וצפוי להיות שרב. 

ביום שלישי ימשיך להיות בהיר אך צפוי התגברות נוספת של טמפרטורות החום.

הטמפרטורות הצפויות היום והלילה ברחבי הארץ: בירושלים מ-25 מעלות היום ועד 18 בלילה; בתל אביב מ-24 מעלות היום ועד 15 בלילה; חיפה מ-23 מעלות היום עד 15 מעלות מחר; צפת 15-23; קצרין 15-27; טבריה 17-31; נצרת 15-23; עפולה 14-30; בית שאן 16-31; לוד 17-27; אשדוד 17-22; עין גדי 25-32; באר שבע 16-30; מצפה רמון 16-27; ובאילת 35 מעלות היום ועד 21 מעלות הלילה.

תגיות:דונלד טראמפֿאיראןֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה