חדשות בארץ

הבכיר הפלסטיני קרא להחרים את ישראל – וקיבל בה טיפול רפואי

בכיר פת"ח ויו"ר הסתדרות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, פעל למנוע את הגעתה של קבוצה ספרדית לישראל, אך בה בעת לא היסס לפנות לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב

ג’יבריל רג’וב (צילום: פלאש 90)ג’יבריל רג’וב (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, הפועל להחרמתה של ישראל בעולם, קיבל השבוע טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב. כך פרסם אמש (חמישי) ירון אברהם בחדשות 12.

רג'וב, שריצה החל משנות ה- 70 עונש מאסר עולם בכלא הישראלי ושוחרר בעיסקת ג'יבריל ב- 1985, נחשב בשנות ה- 90 – ימי הסכם אוסלו – לאחד מהבכירים הפלסטיניים שזכו לדלת פתוחה בממסד הישראלי דאז. בכיר הפת"ח כיהן בעבר כראש מנגנון הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית. את תפקידו הנוכחי הוא מנצל כמנוף להפעלת לחצים על ישראל במישור הבינלאומי באמצעות קידום יוזמות חרם ספורטיביות נגדה.

בשנה שעברה פעל הבכיר הפלסטיני למנוע את הגעתה לירושלים של נבחרת הכדורגל של ארגנטינה למשחק ידידות עם נבחרת ישראל, ואיים עליה בגסות כשקרא לשרוף תמונות וחולצות של כוכבה, ליונל מסי, אם אכן יגיע לישראל. הארגנטינאים ביטלו לבסוף את ביקורם. בעקבות תלונת ישראל, הורשע רג'וב על ידי פיפ"א, פדרציית הכדורגל הבינלאומית, בהסתה לשנאה ואלימות, והושעה על ידה לשנה. אך רג'וב אינו עוצר באדום: בימים האחרונים הוא פעל לסכל את הגעתה לירושלים של קבוצת הכדורגל הספרדית "אתלטיקו מדריד" למשחק ידידות עם בית"ר ירושלים. במכתב ששלח שלשום לקבוצה איים רג'וב כי אם תגיע לשחק ב"שטח פלסטיני כבוש", כהגדרתו, היא עלולה לעמוד בפני סנקציות ותביעות בבתי משפט בינלאומיים.

רג'וב זכור גם כמי שבשנים האחרונות אינו מחמיץ הזדמנויות להשמיע התבטאויות חריפות כלפי ישראל. כך, למשל, במאי 2013 אמר – בראיון לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" – כי הפלסטינים הם אויביה של ישראל, ועודד אלימות נגדה: "אנחנו, הפלסטינים, הם מקור הדאגה של ישראל ולא אף אחד אחר. אנחנו נמצאים על הארץ הזאת, והארץ הזאת היא שלנו. הם האויב שלנו והמערכה שלנו היא מולם. עד עכשיו אין לנו נשק גרעיני, אבל אילו היה לנו – מהבוקר היינו משתמשים בו".

אלימותו המילולית כלפי ישראל ופעולותיו המסיתות והמתסיסות נגדה אינן מפריעות לרג'וב ליהנות ממנעמיה של מערכת הבריאות הישראלית. בה בעת ששלח את מכתב האזהרה החריף לקבוצה הספרדית, הוא הגיע, כאמור, לבית החולים איכילוב על מנת לקבל טיפול רפואי דחוף. באיכילוב סירבו להגיב על הידיעה.

תגיות:כדורגלג'יבריל רג'וב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה