חדשות בארץ

"כל ישראל מירושלים": חגיגת יום העצמאות במשכן הנשיא

בוקרו של יום העצמאות ה-71 לישראל החל הבוקר במשכן הנשיא בירושלים. באירוע, העוסק באחדות הישראלית, דיברו המשתתפים על האחדות הננהגת בעם ישראל. נתניהו: "ברגעי מבחן אנחנו ביחד"

ראש הממשלה, נשיא המדינה והרמטכ"ל בטקס (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)ראש הממשלה, נשיא המדינה והרמטכ"ל בטקס (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

האירוע המסורתי "כל ישראל מירושלים" הנערך במשכן הנשיא בירושלים מסמן את בוקרו של חגיגות יום העצמאות לציון 71 שנים למדינת ישראל. באירוע משתתפים נשיא המדינה, ראש הממשלה, הרמטכ"ל, ואלופי המטכ"ל המכהנים ושאינם.

במהלך האירוע ייערך טקס כבוד ל-120 חיילים מצטיינים שהומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מנשיא המדינה על תרומתם יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בטקס: "הרוח הישראלית בעיניי היא שאין דבר שהוא בלתי אפשרי. אני נולדתי 10 שנים לפני שקמה המדינה, וכבר אז היו ימים קשים. הקמת צה"ל הפכה להיות הזדמנות ליצור עוזים, מרכבה, אווירון, תעשייה וכלכלה וסייבר. אנחנו מפתחים כל דבר".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, היטיב לתאר את האחדות הישראלית, ואמר: "ברגעי מבחן אנחנו ביחד. בשבועות האחרונים כשהחזרנו את גופתו של זכריה באומל לקבר ישראל וראית את הביחד בעוצמה אדירה. זאת האחווה והרעות שבאים לידי ביטוי". נתניהו התייחס בדבריו למנהג הישראלי הנפוץ על מחיאת כפיים בעת נגיעת גלגלי המטוס באדמת ישראל, ואמר כי "אין דבר כזה בעולם. יש תחושת אחדות והזדהות וזה דבר שהוא עמוק. הערבות ההדדית לכל אחד ואחד באה לידי ביטוי גם היום".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, תיאר את האחווה של הישראלים, באומרו כי "ישראלים לא מקבלים שום מצב כמצב סופי. אדם מגיע לחברה והוא רוצה לשפר. מפקדי יחידות שמקבלים חיילים יש להם תמיד רעיונות איך לעשות את הדברים שונה. אנשים לא זורמים על החיים אלא משפיעים עליה".

בחזרות לטקס ההוקרה לחיילים המצטיינים, אמר הנשיא לחיילים: "אני מקדם אתכם בברכה ואהבה כפי שעושים כל שנה נשיאי ישראל, זהו יום של התרוממות נפש. אתם 120 הנבחרים מבין המובחרים שמגיעים אלינו על מנת שמדינת ישראל כולה תוכל להצדיע לכם ובאמצעותכם להצדיע לצה''ל כולו. אני רואה פה את כל הכומתות מכל הצבעים ואלו מרכיבות את הצבא שלנו".

תגיות:יום העצמאותמשכן הנשיא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה