חדשות בארץ

תושבי הדרום: בטלו את ירי הזיקוקים ביום העצמאות

בשל פגיעה באוכלוסיית הלומי הקרב ולאור סבב הלחימה שהסתיים רק לפני יומיים, פנו תושבים רבים בדרום בבקשה לבטל את ירי הזיקוקים. אתמול הושק קמפיין חדש הדוחק ברשויות לעבור ל"זיקוקים שקטים" עד 2020

מופע הזיקוקים בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)מופע הזיקוקים בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

תושבים רבים בדרום הארץ פנו לרשויות המקומיות בדרישה להתחשב ברגשות התושבים שטרם שבו לאיתנם הנפשית, ולבטל את ירי זיקוקי הדי-נור הנורים ביום העצמאות – כך דווח הערב (רביעי) ב'חברת החדשות'.

לפי הדיווח, מספר רשויות בדרום הודו כי אכן קיבלו מספר רב של פניות אך הם נאלצו לדחות את הבקשה. עם זאת מסרו כי לנוכח הרגישות במצב הביטחוני, יפורסמו שעות הירי ומיקומם.

לצד קריאות תושבי הדרום, עוד אוכלוסייה שזיקוקים אלה מעיקה עליה היא קהילת נכי צה"ל המתמודדים עם בעיות נפשיות ופוסט טראומה משנות הלחימה שלהם. אתמול הושק קמפיין "עד 2020 עוברים לזיקוקים שקטים", אשר מבין כי אינו יכול לבטל את הירי אך מבקש לשנות את מתכונתו. את הקמפיין מוביל רמי יולזרי, נכה צה"ל ממלחמת לבנון הראשונה, המתמודד זה למעלה מ-30 שנה עם פוסט טראומה.

על פי דוח של ארגון הבריאות העולמי, הרף שעשוי לפגוע בעור התוף נאמד ברמה של 120 דציבלים. אלא, שהזיקוקים הסטנדרטים חוצים בהרבה את הרף ולרוב הם נאמדים על מעל 150 דציבלים. הפתרון המוצע, "הזיקוקים השקטים" שמו, נאמד ברף שפחות משמעותית מ-120 דציבלים. אך בעוד שביבשות ארצות הברית ואירופה כבר אימצו את זה, ישראל נשארת כאן מאחור.

"זה אבסורד שאנו חוגגים את יום העצמאות בזכות אותם חיילים שנלחמו למען המדינה, נפצעו פיזית ונפשית, אך הם עצמם לא רק שנמנעים מהחגיגות, אלא סובלים מהן ונזרקים חזרה לשדה הקרב עם כל הד פיצוץ של זיקוק הנשמע בקרבתם", אמר יולזרי.

לפי נתונים שפרסמה עמותת נט"ל, בין 10 ל-15 אחוזים מלוחמי צה"ל, גם שאינם הלומי קרב, מדווחים על סימפטומים שמזכירים לי את התחושות המעורבות מתקופת שירותם הצבאי בעת שמיעת הדי הפיצוצים ביום העצמאות. לצד אוכלוסייה זו, קהל נוסף שסובל לא מעט מהפיצוצים הם פעוטות, ילדים, בעלי קושי בוויסות החושי ובעלי חיים.

תגיות:יום העצמאותזיקוקיםנכי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה