חדשות בארץ

"יום היסטורי": לראשונה נערך טקס לזכר הלוחמים החרדים

לראשונה בהיסטוריה של המדינה, אתמול התכנסו מאות אנשים לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל החרדים. לצג אירוע זה, נערכו עוד אירועים לזכר החללים החרדים במספר מקומות בארץ

חיילים בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)חיילים בטקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

אתמול (שלישי) התכנסו בהיכל שלמה בירושלים כאלף חרדים וחיילי צה"ל לעצרת ענק המתקיימת לראשונה לזכרם של חללי צה"ל בני המגזר החרדי, בתוכם חללי גדוד הנח"ל החרדי הראשון וחללי מסלולי השירות לחרדיים. 

את העצרת יזמה עמותת "נצח יהודה", שהוקמה בשנות ה-60 תחת השם "הנח"ל החרדי", בתיאום עם משרד הביטחון ומנהלת החרדים בצה"ל. בעצרת נכחו הרבנים הראשיים לירושלים, המשפחות השכולות, חיילים חרדים ובוגרים, האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, צמרת צה"ל, רבנים ובכירי ציבור.

חבר הכנסת מטעם סיעת ש"ס, יעקב מרגי, נאם בכנס ואמר כי "זהו יום היסטורי ומכאן אין דרך חזרה". לדבריו, "אין שיעור לחוב הכבד שחווים כולנו, אזרחי מדינת ישראל, לנופלים ולכם. חוב זה הוא נר לרגלנו, לא נחדל ולא נרפה לחפש, לרדוף אחר השלום שממאן לבוא". חבר הכנסת ספד לחיילים החרדים שנפלו בהגנתם על המדינה כי "כולם עולמות מלאים, כולם חלומות שנגנזו, כולם אהבות וגעגועים, וכולם יגון וכאב שלא נגמר".

בהמשך האירוע קרא המשתתפים משניות ותהילים לזכר הנפלים, כשבסופו שר הקהל את "אני מאמין".

דודי רוט, אחיינו של דוד אליהו פירסט ז"ל שנהרג באסון נאות הכיכר, תיאר את חייה של המשפחה בשהותה בבני ברק. "למען חינוך הילדים התיישבו סבי וסבתי בעיר בני ברק , אני זוכר את סבי ז"ל שהיה קם כל בוקר בארבע לפנות בוקר לשיעור היומי, ואת סבתי שדאגה שדבר לא יחסר לו, הם הקפידו על קלה כבחמורה", שחזר רוט. "מתוך תחושת אחריות ורצון לתרום, בנם – דוד אליהו התגייס לשרות קרבי במסגרת הנח"ל החרדי", הוסיף וציין כי "הדור ההוא סלל את דרכינו בדם וביזע ובאמונה", והוא סיים בתחושת החמצה, "סבתי ע"ה חיכתה לעצרת הזו 48 שנה והנה רק עכשיו זה קורה, אך היא, היא כבר לא כאן לראות זאת".

הרב דוד פוקס, מרבני עמותת "נצח יהודה" וממקימי הנח״ל החרדי, אמר כי "האירוע היה מרגש ומכונן. זוהי הפעם הראשונה שחללי המסלולים החרדים זוכים להנצחה ראויה באירוע ממלכתי המותאם לציבור החרדי. יותר מאלף איש הגיעו להשתתף עם המשפחות השכולות באבלן מתוך תחושת שייכות עמוקה".

תגיות:חיילים חרדיםנצח יהודהיום הזיכרון לחללי צהל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה