חדשות בארץ

דרעי בטקס יום הזיכרון על אמירת הרב עובדיה זצ"ל: "לראות חייל? צריך לנשק אותו!"

בנאום שנשא בטקס יום הזיכרון שנערך בבית העלמין שליד כפר עציון, אמר שר הפנים אריה דרעי: "גם כאשר יש המעוניינים לחדד את המחלוקות ולמצוא את המפריד בתוכנו, צריך לזכור את כוחה של האחדות בעם ישראל – דתיים, חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד"

דרעי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)דרעי, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי השתתף היום (רביעי) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שנערך בבית העלמין שליד כפר עציון. בטקס נכחו מפקד חטיבת עציון, אלוף-משנה דוד שפירא, ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, ובני משפחות שכולות. 

בדברים שנשא בטקס אמר דרעי לבני משפחות החללים: "הזמן לא משכך את הכאב והפצע ממאן להגליד. אנחנו אילמים מולכם – מול השכול הכבד. כי אין מילים היכולות לבטא את הכאב שלכם מול הידיעה ששום דבר בחייכם לא יהיה דומה למה שהיה לאחר אותה נקישה מהוססת בדלת".

דרעי הזכיר את חיבתו העזה של הרב עובדיה יוסף זצוק"ל לחיילי צה"ל. "כך הוא היה אומר: 'חיילי צבא הגנה לישראל מוסרים נפשם בכפם, נכנסים לגוב האריות – כמה צריך להתפלל ולברך אותם. לראות חייל? צריך לנשק אותו! הוא מוסר את עצמו בשביל עם ישראל! הוא נותן לנו ללמוד תורה, נותן לנו להתפלל'".

יו"ר ש"ס הדגיש כי "גם כאשר ישנם המעוניינים לחדד את המחלוקות ולמצוא את המפריד בתוכנו, צריך לזכור את כוחה של האחדות והמכנה המשותף בעם ישראל – דתיים, חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד".

"נוסחת האחדות והחיבור – החיבור בין ציבורים שונים, האחדות בין חלומות שונים – זה סוד ההצלחה שלנו והתשובה הטובה ביותר מול אויבינו ומבקשי רעתנו", הוסיף השר.

דרעי התייחס בנאומו לסבב הלחימה האחרון בין ישראל וארגוני הטרור ברצועת עזה: "בימים האחרונים קיבלנו תזכורת כואבת למציאות האכזרית בה אנו חיים. חווינו שוב את הכאב על בשרנו במותם של ארבעה אזרחים חפים מפשע. אנחנו יודעים, יש מחיר לקיום שלנו כאן, לחירות שלנו. ארץ ישראל נקנית בייסורים, ואנחנו – ביראה ובחרדת קודש – נכונים לחיות ולשלם את המחיר".

"משפחות יקרות, אנחנו חיים את הזכות במחיר שאתן שילמתן, את מחיר חירותנו הנקנית בדם. אנחנו מוכנים ועסוקים במניעת המלחמות הבאות, בכל כלי ואפיק העומדים לרשותנו", הדגיש שר הפנים.

"האובדן כבד מנשוא. נחמתנו היא להמשיך את דרכם של יקירינו ולהגשים את חלומם. אנחנו עם שוחר שלום ומתפלל לשלום יום יום. ידנו האחת מושטת לשלום לכל שכנינו החפצים בשלום, וידנו השנייה אוחזת בחרב דוד ובעזרתו של צור ישראל וגואלו כדי להגן על עמנו נגד מבקשי רעתנו ונפשנו", אמר דרעי.

תגיות:יום הזיכרוןגוש עציוןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה