חדשות בארץ

נתניהו בטקס הזיכרון לחללי צה"ל: לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

בנאומו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי צה"ל, שנערך בירושלים, התחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולפעול להחזרתם של הנעדרים והשבויים

נתניהו בטקס, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)נתניהו בטקס, היום (צילום: Marc Israel Sellem/POOL, פלאש 90)
אא

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל בירושלים נפתח בשעה 11:00 (רביעי), במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, ראש עיריית ירושלים, הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ, ובני משפחותיהם של חללי צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדיבר בטקס, החל את נאומו בהתייחסות למבצע להבאתו של החייל זכריה באומל הי"ד לקבר ישראל. "לפני כמה שבועות מדינת ישראל עצרה מלכת – אחרי 37 שנים החזרנו את זכריה באומל ז"ל הביתה. אלפים הגיעו להלוויה המרגשת שנערכה על ההר הזה ונתנו חיבוק עצום למשפחתו. העם הנפלא שלנו שוב הוכיח שאחרי עשרות שנים הוא אינו שוכח את בניו".

"כשהודיתי במוסקבה לנשיא פוטין על העזרה באיתורו של זכריה אמרתי לו ולבכירי צבאו שבעבורנו אחוות לוחמים היא ערך עליון, וראיתי את ההערכה בעיניהם", אמר ראש הממשלה. "אכן, זו המשמעות העמוקה ביותר של היום המקודש הזה. זהו יום של יגון כבד אבל גם יום של אחווה עילאית, יום בו כולנו חשים כמשפחה אחת. מצד אחד היגון – וכמוכם גם אני יודע אותו היטב – קשה מאוד לתאר אותו למי שלא נכנס למעגל השכול כי הכאב גואה, הגעגוע אף פעם אינו פוסק".

"מצד שני, האחווה. אומה שלמה חובקת בליבה את משפחות הנופלים. חברים לנשק מבקרים את האלמנות והאימהות גם אחרי עשרות שנים. היום העם כולו מחבק את משפחותים של 23,741 בנינו ובנותינו, חללי מערכות ישראל".

נתניהו סיפר כי בשנה שעברה הוא ביקר בבית משפחתו של לוחם דובדבן, רונן לוברסקי, שנפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-אמערי שליד רמאללה: "הוריו, ולדימיר ואלנה, אמרו למנחמים: אנחנו מרגישים כאילו היה לנו יהלום ביד, כל אחד בא ומתאר אותו מכיוון אחר. זה תיאור ציורי שכל כך קולע לאמת. יקירינו שנפלו היו יהלומים, יהלומים אנושיים. אישיותם בוהקת מכל זווית, אהבת האדם והמשפחה, אהבת העם והמדינה, תחושת השליחות, נכונות ההקרבה". 

"יש גם יהלומים שנסתרים מן העין", הוסיף נתניהו, "כמו סגן-אלוף מ', שחייו נגדעו בחשכת ליל במשימה נועזת ברצועת עזה. מ' הוא גיבור עלום, שנתן את דמו במאבק המתמשך במבקשי נפשנו. אחרי נפילתו גיליתי שעסק בהתנדבות חברתית מרגשת מעין כמוה. ביקרתי עם רעייתי בכפר שלו ופגשנו את בני משפחתו. איזה משפחה אצילית, איזו מחויבות לגורל המשותף של כולנו".

"אירועי הימים האחרונים ממשיכים להבהיר על מה נסוב מאבקנו – על הניסיון של דורשי רעתנו להחריב את מדינתנו ולעקור אותנו מארצנו. ב- 100 השנים האחרונות אויבינו ניסו לעשות זאת פעם אחר פעם, אך הם נכשלו".

נתניהו התייחס בדבריו להודעה שיצאה הבוקר מאיראן על צמצום מחויבותה להסכם הגרעין, ועל האיום שהציבה בפני המדינות החתומות על הסכם הגרעין לפיו היא תחדש את העשרת האורניום ברמה גבוהה: "בבוקר הזה, בדרכי לכאן, שמעתי שאיראן מתכוונת להמשיך בתוכנית הגרעין שלה. לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. נוסיף להיאבק במבקשי נפשנו וננעץ את שורשינו עמוק עוד יותר באדמת המולדת. כך עשו גיבורינו בשחר תחיית האומה ואנו צועדים בדרכם".

בסיום דבריו איחל נתניהו החלמה לכל הפצועים והוסיף: "אני מתחייב שנמשיך לפעול להחזרת נעדרינו ושבויינו – כולל רון ארד, הדר גולדין, אורון שאול, יהודה כץ, צבי פלדמן, וכן אברה מנגיסטו והישאם א-סייד – כפי שהחזרנו את זכריה באומל ז"ל אחרי 37 שנים, וכפי שהבאנו את טייס חיל האוויר יקיר נווה ז"ל לקבר ישראל אחרי 56 שנים".

תגיות:יום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה