התבוללות

אם יהודיה שוחררה מהכלא והבן נשלח לאביו הגוי

תוצאות ההתבוללות: לאחר מאבק של עשרות שנים, הילד הבלגי החטוף שגדל כחרדי יוסגר לידי אביו הנוצרי

  • ג' אייר התשע"ט
(shutterstock)(shutterstock)
אא

סיפור עצוב בן עשרות שנים מתקשה להגיע לסיומו. מדובר על נער חרדי בן 17, בן לאב נוצרי ואם יהודיה, אשר הרשויות בישראל מחויבות להסגיר את הנער לבלגיה לידי אביו הנוצרי.

בעיתון היהודי-בלגי 'רגרדז' דווח כי הנער החרדי יועבר לחזקת אביו הנוצרי. זהו חלק מההסכם במסגרתו קוצר עונשה של האם, ובוטלו ההליכים משפטיים נגד שותפיה בהסתרתו של הנער.

הסיפור העצוב מתחיל לפני כעשרים שנה. עיתונאית ישראלית שעבדה בבלגיה הכירה צעיר נוצרי. השניים התחתנו ונולד להם בן. כאשר הגיע הבן לגיל שלוש, החליטה האם לשוב לשורשיה היהודיים.

השניים החלו להיאבק היכן ואיך יגדל הילד, כאשר בית המשפט הבלגי קבע כי הילד יעבור לחזקת האב. האם סירבה להשלים עם ההחלטה, וחטפה את בנה לישראל, כשהם מתגוררים בבית הוריה שבדרום הארץ.

בתום תהליך משפטי ממושך בישראל, הורשעה האם בחטיפת הילד. נגזרו עליה חמש שנות מאסר, והיא חויבה להחזיר את הילד לאביו.

אלא שבתקופה זו הילד נעלם, והאם טענה שהיא אינה יודעת היכן הוא. משטרת ישראל והאינטרפול היו מעורבים בחקירה, ובשלב מסוים אף סברו שהילד הוברח לאלסקה או להוואי – מה שלא היה נכון כלל. במשך אותו זמן הסתתר הילד בקהילה חרדית בירושלים.

לאחרונה חלה תפנית בפרשה כשהרשויות בישראל הסכימו לקצר את עונש המאסר של האם בשנתיים, ובתמורה הבן יתייצב במועד שייקבע בתחנת המשטרה. האם שוחררה לפני כמה ימים והבן, כיום בן 17, אכן התייצב והודיע לרשויות שאינו רוצה לשוב לבלגיה. לפי אמנת האג לא ניתן לכפות על ילד שנחטף לחזור לאחד מהוריו אחרי גיל 16.

למרות סירובו של הנער, מתברר כי העסקה במסגרתה שוחררה האם כללה את הסגרתו של הבן לבלגיה. אמנם הוא בוגר על פי חוק, ובאפשרותו להצהיר כי הוא אינו מעוניין להיות אצל אביו הנוצרי, עם זאת עליו להתגורר בבלגיה.

 

שבויות – המחלקה למניעת התבוללות, לפניות ודיווחים: טל' 073-2221333 או 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:התבוללותנוצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה