חדשות בארץ

משלחת שגרירי או"ם ביקרה באשקלון: "מקווים שיבוא שלום"

השגרירים הזרים ביקרו בביתו של משה אגדי הי"ד, שנהרג מרסיסי רקטה שנורתה מהרצועה לעבר אשקלון, והביעו את הזדהותם עם סבלם של התושבים ועם אובדן חיי האדם

ההרס באשקלון, שלשום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ההרס באשקלון, שלשום (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

משלחת של שגרירי או"ם ממדינות שונות ברחבי העולם, השוהה בימים אלו בישראל, הגיעה היום (שלישי) לביקור באזור הדרום, וזאת על רקע סבב הלחימה בין ישראל וארגוני הטרור ברצועת עזה שהסתיים אתמול.

את ביקורם של השגרירים הזרים – שכללה, בין היתר, את שגרירי הונדורס וגוואטמלה, ניקרגואה וטוגו, חוף השנהב, ליטא ולטביה – הוביל שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. בתחילת הסיור הגיעו חברי המשלחת לביתו של משה אגדי הי"ד, תושב אשקלון שנהרג שלשום לפנות בוקר מרסיסי רקטה שנורתה מהרצועה לעבר העיר. לאחר מכן הם הגיעו לבית הספר "ארלוזורוב", שספג פגיעה מרקטה.

שגריר לטביה לאו״ם, אנדרס פילדגוביץ, הביע את תנחומיו לראש העיר אשקלון ולתושבים הסובלים. "אנחנו כאן כדי ללמוד עוד על הנזק ועל המצב ההומניטרי בשטח", אמר. "אנחנו מבינים את הצורך של ישראל להגן על תושביה. כולנו מודאגים מאוד ומקווים לרגיעה". פילדגוביץ הוסיף והביע תקווה לחידושו של דיאלוג פוליטי בין הצדדים: "מקווים שיבוא שלום על האזור״.

שגרירת הונדורס באו"ם, מרי אליזבת' פלורס, הביעה את זעזועה מאובדן חיי האדם ומהנזקים, וקראה אף היא לדיאלוג בין הצדדים. "אנחנו מקווים שהקהילה הבינלאומית תוכל לחולל שינוי".

השגריר דנון אמר: "הגענו לאשקלון על מנת לחזק את תושבי הדרום ולהראות לעולם מקרוב את התוקפנות של חמאס. הגיע הזמן שמועצת הביטחון תגדיר את חמאס כארגון טרור, המבצע פשע מלחמה כפול – משתמש בתושבי עזה כמגנים אנושיים ופוגע באזרחי ישראל. זה יהיה הצעד הבא שנוביל במועצת הביטחון".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, שוחח עם האורחים הזרים. הוא אמר כי תושבי עירו חיים במציאות בלתי אפשרית של סבבי לחימה תכופים, הנותנת בהם את אותותיה. גלאם קרא לשגרירים להעביר לכל רחבי העולם את המראות אותם חוו.

תגיות:אשקלוןאו"םדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה