חדשות בארץ

סגן הרמטכ"ל לשעבר: "לתת לחמאס גזר שמן ומתוק"

האלוף במילואים, יאיר גולן, שינה היום את תפיסת הביטחון של ישראל העוסקת בהרתעה והגנה ואמר כי על ישראל לחלק הטבות מורחבות לארגון הטרור

האלוף גולן עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)האלוף גולן עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף (במיל.) יאיר גולן, אמר היום (שלישי) כי לצד המתקפות של ישראל, עליה לנקוט במדיניות הטבות לארגון החמאס. "צריך לתת הטבות גדולות לחמאס ולראות האם הפתרון יגיע", אמר גולן בריאיון לגלי צה"ל.

כזכור, עם ההודעה אתמול על הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין ארגוני הטרור העזתיים, התעורר זעם רב בקרב תושבי הדרום כשאליהם נלוותה הערכת הגורמים במערכת הביטחון כי ארגוני הטרור צפויים לשוב במהרה לסבב נוסף מול ישראל. לדבריהם, ללא חיזוק של המאמצים המדיניים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה, גם הרגיעה שמסתמנת היום לא תחזיק מעמד אף לטווח זמן קצר. בדיווח ב'הארץ' נטען כי הערכה זו נתמכת בהערכת גופי המודיעין, כאשר נטען כי בתוך שבועות ספורים הלחימה עשויה לחזור ביתר שאת.

הערכתם התחזקה לאחר שבחמאס מיהרו להכריז על ניצחון, כשהם טענו כי ישראל "נכנעה" להם בעקבות תחרות האירוויזיון שתגרור המוני תיירים. "לימדנו אותה לקח", אמרו.

עם זאת, סגן הרמטכ"ל לשעבר טען היום כי "עזה אינה שאלה של מה עושים כשיורים, אלא מה עושים כשלא יורים. צריך לתת להם גזר שמן ומתוק ולראות האם הולך בטוב עם החמאס. אם זה לא יצליח - כניסה קרקעית היא דבר שצריך לבדוק".

במהלך הריאיון התייחס גולן לסערה שעוררו דבריו לאחר שבנאום ב-2016 השווה בין התהליכים שעוברים על ישראל לבין התהליכים שקדמו לשואת יהודי אירופה. גולן, סירב להתנצל על דבריו כשהוא מצרף לכך את האמירה, לפיה הוא "מופתע ממי שאמר אז שזו אמירה קשה. נעשינו קהי רגש. חייל שסרח הפך לילד של כולנו".

גם בריאיון שהעניק בחודש שעבר ל'כאן 11', חזר גולן על התבטאותו והסביר כי דבריו כוונו להנהגת המדינה. לדבריו, "התפקיד שלכם הוא להוביל את העם באחריות קדימה. מה שאתם עושים פה, בשותפות הזאת למעשי אלימות בלתי מרוסנים, מסוכן ביותר. גם אם הוא מביא לכם רווח פוליטי בטווח הקצר. אני חשבתי שכאן, באמת, הגיעו מים עד נפש".

תגיות:יאיר גולןחמאסהסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה