חדשות בארץ

בתום הלחימה בדרום: הסבב הבא הוא רק שאלה של זמן

בצה"ל מעריכים כי לאור עליית המדרגה בתגובה הישראלית שהופגנה בסבב הלחימה האחרון, צפוי שקט זמני. עם זאת, ללא התקדמות משמעותית בתהליך ההסדרה, הסבב הבא צפוי בתוך מספר שבועות

שרידי בית ברצועת עזה שהותקף על ידי צה"ל (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)שרידי בית ברצועת עזה שהותקף על ידי צה"ל (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)
אא

אתמול (שני) בבוקר – בתום יומיים של סבב לחימה נוסף, אגרסיבי מקודמיו, בין ישראל וארגוני הטרור ברצועת עזה – נכנסה לתוקף הפסקת האש, שהושגה בתיווך מצרים והאו"ם. כמו בסבבים הקודמים, בישראל הרשמית לא אישרו כי הושג הסכם. בצה"ל שוררת ההערכה, כי ללא התקדמות משמעותית בתהליך ההסדרה בין ישראל והחמאס, שיכלול שיפור במצב ההומניטרי ברצועה, הסבב הבא הוא רק שאלה של זמן, שיתבטא לא בחודשים אלא בשבועות ספורים בלבד.

מנתוני הסיכום המספריים של הסבב עולה כי בשני ימי הלחימה – שזוכים בצה"ל לכינוי "גן סגור" – נרשמו כ- 690 שיגורי רקטות לעבר ישראל ובוצעו 240 יירוטים על ידי מערכת כיפת ברזל. 35 רקטות נחתו בשטחים מיושבים וגרמו נזקים ברכוש ובנפש. לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" נרשמו הרוגים בקרב האוכלוסייה האזרחית: משה אגדי הי"ד נהרג כתוצאה מנפילת רקטה בחצר בית באשקלון, פנחס מנחם פשווזמן הי"ד נהרג מנפילת רקטה באשדוד, משה פדר הי"ד נהרג כתוצאה מירי טיל נ"ט מסוג "קורנט" לעבר רכבו, וזאיד אל-חמאמדה – תושב הפזורה הבדואית – נהרג כתוצאה מפגיעת רקטה במפעל באזור התעשייה באשקלון.

מהצד הישראלי – צה"ל תקף כ- 350 יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה – ובהם: מנהרת תופת של הג'יהאד האסלאמי שחדרה לשטח ישראל, 6 רבי קומות ששימשו כמפקדות של ארגוני הטרור, 10 בתים של פעילי טרור ששימשו כמחסני אמל"ח, ו- 10 חוליות של משגרי רקטות. כ-  25 טרוריסטים נהרגו, מתוכם 11 אנשי הג'יהאד האסלאמי. באישור הדרג המדיני, הצבא חזר למדיניות הסיכולים הממוקדים שנזנחה בשנים האחרונות. איש החמאס חאמד אל-חודרי, חלפן כספים עזתי שהיה אחראי על העברות כספים נרחבות מאיראן לארגוני הטרור ברצועה, חוסל מהאוויר בטיל ששוגר לעבר הרכב בו נסע בעיר עזה. בנוסף, השב"כ וצה"ל סיכלו בסוף השבוע ניסיון של החמאס לפגוע ביעדים בישראליים באמצעות שימוש בלוחמת סייבר.

על פי מידע בלתי רשמי שיצא מישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שנערכה שלשום, עולה כי הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש השב"כ נדב ארגמן סברו שיש להיענות למאמצי התיווך של מצרים והאו"ם ולקבל את הפסקת האש. הם טענו כי אין לפתוח במבצע נרחב ברצועה בעיתוי בו החמאס הוא שמכתיב את תנאי הלחימה, וכי מבצע שכזה צריך להיות פרי של יוזמה מצידה של ישראל באופן שיפתיע את האויב.

בשבועות האחרונים הזהיר צה"ל – גם בצורה פומבית – כי הג'יהאד האסלאמי פועל על מנת לפגוע בתהליך ההסדרה באמצעות הוצאתו לפועל של פיגוע, ושואף לייצר פגיעה תדמיתית ותיירותית בישראל סביב מועד קיומה של תחרות האירוויזיון בשבוע הבא. בתום סבב הלחימה, ההערכה המודיעינית הנוכחית גורסת כי עליית המדרגה באיכות התגובה הישראלית ובעוצמתה – שהפתיעה את ארגוני הטרור והסבה להם אבידות – תקנה שקט זמני לא רק מצד החמאס, המעוניין לקצור את פירותיה של הסדרה עתידית, אלא גם מצד הג'יהאד האסלאמי.

תגיות:כיפת ברזלחמאסרצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה