חדשות בארץ

כוכבי: "מצדיע לנופלים ומחזק את משפחותיהם"

בפקודת יום שפרסם לקראת יום הזיכרון, כתב הרמטכ"ל כי על חיילי צה"ל ומפקדיו מוטלת החובה ללכת בדרכם של הנופלים ולהמשיך את משימתם: "מהדהד קול הקרבות, האירועים המבצעיים ואירועים שבשגרה, אשר הותירו שורה ארוכה של חללים, ועימם שורה ארוכה של לקחים, שחובה עלינו ליישם בקנאות"

כוכבי (צילום: דובר צה"ל)כוכבי (צילום: דובר צה"ל)
אא

ישראל זוכרת: מדינת ישראל תוריד הערב (שלישי) את הדגל לחצי התורן ותתייחד עם זכרם של 23,741 בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל ועם זכרם של 3,150 האזרחים שנרצחו בפעולות איבה. 

במהלך השנה שחלפה מאז יום הזיכרון תשע"ח נוספו 56 חללים למניין הנופלים. 13 אזרחים נוספו למניין האזרחים שנרצחו בפעולות איבה.

האירועים לציון יום הזיכרון יחלו בשעה 16:00, בטקס שייערך בבית "יד לבנים" בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בשעה 20:00 ייערך בכותל המערבי הטקס הממלכתי הפותח את יום הזיכרון. מחר בשעה 11:00 יתקיימו טקסי אזכרה בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. הטקס המרכזי ייערך בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה וראש הממשלה, יו"ר הכנסת וראשי מערכת הביטחון. בשעה 13:00 ייערך בהר הרצל טקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה.

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, פרסם הבוקר (שלישי) את פקודת היום לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה התשע"ט, המופנית לחיילי צה"ל, מפקדיו ועובדיו.

"מהדהד קול הקרבות, האירועים המבצעיים ואירועים שבשגרה, אשר הותירו שורה ארוכה של חללים, ועימם שורה ארוכה של לקחים, שחובה עלינו ליישם בקנאות", כתב כוכבי. "מהדהדת חובתנו ללכת בדרכם ולהמשיך את משימתם – הגנה, ניצחון בכל עימות או מלחמה, וגישה משימתית".

"עלינו לאחוז ביד האחת את דגל המוכנות ובשנייה את דגל ההשתנות, מתוך הבנה ברורה שרק בדרך זו נוכל לממש את ייעודנו – מצד אחד לעמוד על המשמר באופן רצוף, דרוכים לכל משימה, ומן הצד האחר להתאים את הכוח הצבאי לשינויים הנדרשים בשדה הקרב".

"בקומה זקופה, ומתוך צדקת הדרך, נמשיך את המאבק להבטחת עצמאותנו, ולזכותנו לחיות בביטחון ובשגשוג בארץ ישראל. בשם כל חיילי צה"ל ומפקדיו, אני מצדיע לנופלים, מחזק את המשפחות ומחבק אותן, ומתחייב שנעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על מדינת ישראל. יהי זכר הנופלים ברוך", חתם הרמטכ"ל את פקודת היום.

תגיות:יום הזיכרוןצה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה