חדשות בארץ

"עד מתי נמשיך להיות למרמס ובוז?"

אחיו של חייל צה"ל נחשון וקסמן הי"ד מחה על החלטת בג"ץ, שהורה לשר הביטחון לאפשר את כניסתם לישראל של פלסטינים על מנת להשתתף בטקס זיכרון אלטרנטיבי, משותף לישראלים ופלסטינים

יהודה וקסמן, אביו של נחשון הי"ד, צופה בוידיאו של בנו המוחזק בידי חוטפיו (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)יהודה וקסמן, אביו של נחשון הי"ד, צופה בוידיאו של בנו המוחזק בידי חוטפיו (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

צחי וקסמן – אחיו של חייל צה"ל נחשון הי"ד, שנחטף בידי מחבלים בשנת 1994 ונרצח על ידם במהלך ניסיון חילוצו על ידי כוח של סיירת מטכ"ל – הביע אמש (ראשון) זעזוע על החלטת בג"ץ לאפשר את כניסתם של  100 פלסטינים לישראל לצורך השתתפות בטקס זיכרון משותף לישראלים ופלסטינים.

''אני, אח של נחשון וקסמן הי"ד אשר נרצח בידי מחבלים שפלים, מזועזע מקיום טכס זיכרון אלטרנטיבי בעידוד בג''ץ לזכרם של מחבלים בהשתתפות משפחותיהם", כתב וקסמן בחשבון הפייסבוק שלו. ''החלטה זו גורמת לי להרגיש עצבות ואבל כפול ומכופל ביום הזיכרון לחללי קדושינו".

"אני מרגיש מתוסכל ומושפל שזו מדינתי", המשיך וקסמן. "יש מה לעשות? כולי רועד מזעם. אנא, יהודים, עזרו לי. הדמעות לא מפסיקות. עד מתי נמשיך להיות למרמס ובוז מצד המתקראים נאורים ומושיטים את צווארם לשחיטה? תוכלו לקיים את הטקסים שלכם בכל יום בשנה, מדוע לפגוע בעשרות אלפי משפחות המתייחדות עם יקירם ביום קדוש זה? חלאס".

בג"ץ בהחלטתו נענה לעתירה שהגישו ארגון "לוחמים לשלום" ופורום המשפחות השכולות, המארגנים את הטקס האלטרנטיבי, בדרישה לבטל את החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו – בתפקידו כשר הביטחון – שלא לאפשר את כניסתם של הפלסטינים לישראל. "הרגישות הציבורית הנלווית לעתירה שבפנינו לא נעלמה מעינינו", נכתב בפסק הדין. "השכול נוגע בנימי הנפש של החברה הישראלית. אך הטקס אינו מתריס, אינו פרובוקציה, ומי שמתנער ממנו מוזמן שלא להגיע ולא ליטול בו חלק".

"99 דרכים להנצחה. 99 דרכים לבטא את השכול. כאן מונחת הליבה של חופש הביטוי. בסיפור החיים של כל משפחה שכולה יש צער, כאב וגעגוע אין קץ ליקירה. אל לשר הביטחון להתערב בדרך בה משפחה מבקשת לבטא את השכול הפרטי שלה, את העצב והיגון על לכתו ללא עת של אהוב ליבה. העותרות שבפנינו מאגדות משפחות שכולות אשר בחרו לבטא את כאבן ולציין את זכרם של יקיריהן בטקס המשותף. לא לנו להתערב בבחירתן זו".

בימין הגיבו בביקורת חריפה על פסיקת בג"ץ. שר התיירות יריב לוין, ששמו מוזכר כמי שמיועד לכהן בממשלה הבאה כשר המשפטים, אמר: "אם למישהו נדרשת הוכחה נוספת לגבי הצורך החיוני והמיידי בתיקון יסודי של מערכת המשפט, ובשינוי פניו של בית המשפט העליון – הרי שקיבל אותה בדמות הפסיקה המקוממת בעניין כניסת הפלסטינים לישראל. מצער שדווקא בעיתוי כזה, ערב יום הזיכרון ויום העצמאות, שוב בוחר בית המשפט במפריד על פני המאחד".

ראש הממשלה נתניהו עצמו הגדיר את החלטת בית המשפט כ"שגויה ומאכזבת". לדבריו, "אין מקום לטקס זיכרון שמשווה בין דם בנינו לדמם של מחבלים. על כן סירבתי לאפשר את כניסתם של משתתפי הטקס, ואני סבור שלא היה מקום להתערבותו של בג"ץ בהחלטתי זו".

תגיות:בג"ץיום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה