חדשות בעולם

אקטיביזם שלטוני נוסח טורקיה: לדרישת ארדואן, יתקיימו בחירות חוזרות

בעקבות הפסדה הצורב של מפלגתו של נשיא טורקיה, מועצת הבחירות העליונה הורתה לקיים בחירות חוזרות לראשות העיר איסטנבול, הגדולה בטורקיה

הבחירות בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)הבחירות בטורקיה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מועצת הבחירות העליונה של טורקיה הפקיעה היום (שני) את תוצאות הבחירות לראשות העיר איסטנבול והורתה לקיימן מחדש - כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו". לפי הדיווח, ההחלטה על כך התקבלה לאור דרישתה של מפלגת השלטון בראשות נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שבמהלך הבחירות לרשויות המקומיות נחלה כישלון צורב, כשאיבדה את בסיס תמיכתה בבירה.

בעקבות ההודעה מסרו במפלגת האופוזיציה המרכזית באיסטנבול כי ההחלטה מסמלת את הדיקטטורה של ארדואן. "זה לא חוקי לנצח נגד מפלגת AKP", כתב סגן ראש מפלגת האופוזיציה, CHP, אונורסאל אדיגוזל ברשתות החברתיות. "השיטה שעוקפת את רצון העם ומתעלמת מהחוק אינה דמוקרטית ואינה לגיטימית. זוהי פשוט דיקטטורה", הוסיף.

כזכור, בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בתחילת החודש בטורקיה, איבדה המפלגה השלטת של ארדואן את המעוז הנצחי שלה – בירת המדינה, אנקרה, ואת ראשות העיר הגדולה - איסטנבול. מהתוצאות הסופיות עלה כי האופוזיציה הצליחה להגדיל את כוחה כשבבחירות הקודמות זכתה ב-14 מחוזות בעוד שבבחירות הנוכחיות היא גדלה ל-20.

מדובר בהפסד מוחץ למחנה של ארדואן זאת מאחר וב-25 שנים האחרונות החזיקה מפלגתו של ארדואן, מפלגת "הצדק והפיתוח", בבירת טורקיה ובעיר איסטנבול. זאת ועוד, על פי דיווחים אחרונים, מפלגתו נחלה הפסדים נוספים במחוזות שנחשבו למעוזי מפלגתו של ארדואן.

לפי סוכנות הידיעות הטורקית TRT , מפלגתו האסלאמית של ארדואן (AKP) זכתה לכ-45% קולות מתוך 90% מהקלפיות שנספרו. במקביל, מפלגת האופוזיציה החילונית (CHP) המהווה כיריבה מרכזית של ארדואן, קיבלה 30% מהקולות. סך הכל, האופוזיציה הובילה בפער חד על הנשיא המכהן כשהיא זכתה ב-49.5% מהקולות. "אפילו אם האנשים שלנו מסרו את ראשות העיר, הם נתנו את השכונות למפלגת הצדק והפיתוח", אמר ארדואן לאחר היוודע דבר ההפסד.

לאחר שנודע לה כי ספירה מחודשת של פתקי ההצבעה לא תשנה את התוצאה, ב-16 באפריל ערערה מפלגתו של ארדואן על התוצאות כשהיא דורשת לערוך מחדש את ההצבעה. לדבריה, בהצבעה חלו "אי סדרים". לפי התוצאות, מועמד האופוזיציה אקרם אימאמגולו, הביס את יריבו בינאלי ילדרים, מועמדו של ארדואן.

למרות ההודעה על הערעור, מועצת הבחירות הגישה את המנדט לראשות העיר למועמד שניצח. כעת, עם ההודעה על בחירות חוזרות, יבוטל המנדט ויועבר למועמד המפסיד עד לתום ההצבעות.

תגיות:בחירותארדואןאנקרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה