חדשות בארץ

נתניהו: "חידשנו את מדיניות החיסולים הממוקדים"

למרות הפסקת האש שהביא לסיומו של מבצע "גן סגור", כוחות צה"ל ממשיכים להישאר בחגורת עזה. הערכה בצה"ל: הרגיעה תקרוס בתוך ימים עד שבועות

נתניהו וכוכבי (צילום: פלאש 90)נתניהו וכוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הדיווחים הפלסטיניים על הסכם הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור ברצועה, ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הצהיר הערב (שני) כי ישראל חוזרת למדיניות החיסולים של בכירי טרור. "שינינו את כללי המשחק, וחמאס מבין זאת היטב", אמר נתניהו בביקור פצועים בביה"ח סורוקה שבבאר שבע.

 "ברור שזו לא סוף המערכה, ולכן הנחיתי להיערך להמשך, והנחיתי גם להשאיר את כוחות השריון והארטילריה סביב רצועת עזה", אמר נתניהו ועבר להתייחס על הלחימה בשטח של חיל האוויר: "ביומיים האחרונים חידשנו את המדיניות של חיסול בכירי הטרור, הרגנו עשרות מחבלים של החמאס והג'יהאד האסלמי והפלנו מגדלי טרור". ראש הממשלה הביע את הערכתו לתושבי הדרום על "עמידתם האיתנה, ואת מפקדי וחיילי צה"ל על פעולתם התקיפה".

בתוך כך, לפי דיווח הערב ב'וואלה', הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, וראש השב"כ נדב ארגמן המליצו בפני הקבינט המדיני-ביטחוני לעצור את ההסלמה בדרום בכך שתחתור להפסקת אש עם הארגונים הפלסטינים.

מוקדם יותר היום קיים ראש הממשלה הערכת מצב עם צמרת מערכת הביטחון וראשי הפיקוד הדרומי, בהשתתפות ראש המל"ל, מאיר בן שבת; סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר; מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי; מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון; מפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו. בישיבה הציגה מערכת הביטחון את היעדים שהפציץ חיל האוויר וכן את מלאי בנק המטרות שעשויות לבוא לידי שימוש בסבבים הבאים. לפי הדיווח, גורמים בכירים במערכת, בהם הרמטכ"ל וראש השב"כ, התנגדו נחרצות לכל צעד שירחיב את ההסלמה, תוך שהם דוחקים על חברי הממשלה הבכירים לקבל כל הפסקת אש שתוצע על ידי מצרים והאו"ם.

על פי דיווח ב'הארץ', גורמים במערכת הביטחון ציינו כי הערכת הצבא שהוצגה לדרג המדיני היא שארגוני הטרור צפויים לשוב במהרה למטחים הכבדים נגד ישראל. לדבריהם, ללא חיזוק של המאמצים המדיניים לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה, גם הרגיעה שמסתמנת היום לא תחזיק מעמד אף לטווח זמן קצר. בדיווח נטען כי הערכה זו נתמכת בהערכת המודיעין, כאשר נטען כי בתוך שבועות ספורים הלחימה עשויה לחזור ביתר שאת.

הבוקר, עם ההודעה על הפסקת אש, מיהרו בכירי חמאס להכריז על ניצחון, כשהם טענו כי ישראל "נכנעה" להם בעקבות תחרות האירוויזיון שתגרור המוני תיירים. "לימדנו אותה לקח", אמרו.

תגיות:אביב כוכבינדב ארגמןהסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה