חדשות בעולם

צפירת מלחמה: ארצות הברית תשלח נושאת מטוסים למזרח התיכון

על רקע הודעת הנשיא טראמפ כי יחמיר את הסנקציות כנגד הרפובליקה האסלאמית, בבית הלבן מודיעים על שיגור נושאת מטוסים למזה"ת בשל "סימנים מטרידים"

נושאת מטוסים של צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)נושאת מטוסים של צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)
אא

כוח ימי מורחב הכולל נושאת מטוסים ומפציצי צבא ארצות הברית יישלח בקרוב למזרח התיכון – כך הודיע היום (שני) הבית הלבן. ההחלטה על כך התקבלה בשל "אזהרות וסימנים גוברים ומטרידים" הנוגעים לאיראן. "ארצות הברית אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך מוכנה להגיב לכל תוקפנות", אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון.

מעבר לסיבה הרשמית שניפק בולטון, נכון לשעה זו טרם ברור מה הסיבה שהביא את הממשל האמריקני לנקוט בצעד כה חריף מבחינתה, ומבחינת ממשלת איראן שעשויה להחריף את המשבר עם ממשל טראמפ. עם זאת, לדברי גורם ממשל בכיר שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, הסיבות להחלטה נעוצות ברצון האמריקני להרתיע את איראן. הגורם הוסיף כי מדובר בצעד מנע קונקרטי לאחר שזוהו "הכנות פוטנציאליות של כוחות איראניים ושליחיהם לתקיפה נגד כוחות אמריקאים באזור". חרף דיווחו, הגורם מיהר לסייג את דבריו ואמר כי הממשל לא סבור שאיראן תצא למתקפה כלשהי כל כוחות צבא ארצות הברית.

כן גם הוסיף גורם בכוחות המזוינים של הצבא האמריקני ששוחח היום עם ה'ניו יורק טיימס' כי האיום שהובא בהודעתו של בולטון התייחס לאיום כלשהו שזוהה, ככל הנראה, ב-48 השעות קודם ההחלטה. הגורם תלה את דבריו בכך שנכון ליום שישי בערב, אנליסטים בצבא הודיעו כי לא זוהו איומים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן. הגורם גם הבהיר כי ההחלטה איננה קשורה כלל להסלמה הביטחונית שחלה בין ישראל לפלגי הטרור ברצועת עזה.

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, התייחס להחלטת הממשל בדרכו לפינלנד, וטען כי מדובר בהחלטה שהתבשלה מזה זמן רב. "זה משהו שאנחנו עובדים עליו זמן מה", הצהיר פומפאו והוסיף כי ככל שהמודיעין האמריקני איתר שלל פעולות איראניות שעשויות לערעור היציבות באזור, הממשל יראה בממשלת איראן כגורם אחראי לכך. "אם המתקפות האלו ייצאו לפועל, גם אם באמצעות צד שלישי, מיליציה או חיזבאללה,  אנו נראה בהנהגת איראן אחראית ישירה לכך".

נושאת המטוסים שתגיע כבר בקרוב למפרץ הפרסי, היא נושאת המטוסים USS אברהם לינקולן, שפגשה בעבר בחופי ישראל בעת פעילות מבצעית בים התיכון. מדובר בנושאת המטוסים היחידה שתשהה במפרץ הפרסי.

כזכור, בעקבות ההודעה האמריקנית כי ארגון משמרות המהפכה של איראן יוגדר כארגון טרור, באיראן ממשו את האיום וביום שלישי חתם נשיא איראן, חסן רוחאני, על חוק המגדיר את צבא ארצות הברית ככוח טרור, וכי הממשל בארה"ב תומך בטרור. בעקבות כך חלה הרעה נוספת במצב היחסים של הרפובליקה עם ארצות הברית כשיומיים לאחר מכן סירב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לחדש את האישורים שהוענקו לפני חצי שנה לשש מדינות ואשר אישרו להם להמשיך לסחור בנפט עם איראן, ולהיות מוחרגים מהסנקציות האמריקניות. הצעד האמריקני גרם להגבת גבות לאחר שבתקשורת דווח כי מספר גורמי ממשל אותתו לאחרונה לאותן המדינות כי הנשיא עשוי להאריך את הפטור.

בתוך כך, לאחר שבחודש שעבר הודיע טראמפ על כוונותיו בנוגע להחמרת הסנקציות על איראן, באתר החדשות האמריקני "אקסיוס" דווח כי בשבוע הקרוב צפוי ממשל טראמפ להכריז על הטלת סנקציות נוספות על איראן. בדיווח נטען כי לפי שעה לא ברור אילו גורמים חדשים עשויים להינזק מהמהלך.  לפי הדיווח, ההודעה העל כך תצא ביום רביעי, יום הציון להכרזה על פרישת ארצות הברית מהסכם המעצמות עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

תגיות:דונלד טראמפאיראןנושאת מטוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה