חדשות בארץ

לרגל יום העצמאות: סגר כללי יוטל על יו"ש ועזה

לנוכח האירועים הממלכתיים הצפויים השבוע, הודיע צה"ל על הטלת סגר על אזורי יהודה ושומרון וכן על המעברים מעזה

צה"ל מטיל סגר כללי על יישוב פלסטיני (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)צה"ל מטיל סגר כללי על יישוב פלסטיני (צילום: ויסאם השלמון, פלאש 90)
אא

היום (שני) החל מחצות צה"ל יטיל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון, בנוסף לנעילת המעברים לרצועת עזה, וממה – כך דיווח היום דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

על פי הודעת מנליס, ההחלטה באה בעקבות הערכת מצב שקיימה מערכת הביטחון עם הדרג המדיני. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום חמישי בחצות (בלילה שבין חמישי לשישי), בהתאם להערכת המצב ולשעות הפתיחה בשגרה. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

ההודעה על כך מגיעה לנוכח החשש הקבוע מהסלמה הביטחונית שעשויה להגיע מכיוונם של הפלגים הפלסטינים שינסו לקלקל את החגיגות הישראליות, ובעיקר לנוכח סבב הלחימה, שעל פי מקורות פלסטינים הגיעו היום לסיומו בדמות הסכם הפסקת אש בין הצדדים.

מוקדם יותר היום אמר הרמטכ"ל, רב -אלוף אביב כוכבי כי ארגוני הטרור ספגו מכה קשה מכוחות צה"ל וכי הם מורתעים מלחימה נוספת. "צבא הטרור הפועל ברצועת עזה, המסתתר בין אזרחיו שלו, חזה בעוצמתם של צהל וארגוני הביטחון, שהשמידו מאות יעדי טרור, הכוללים מפקדות, מחסני אמל"ח, תשתיות ובניינים אזרחיים לכאורה שהפכו לקיני טרור", אמר כוכבי בטקס הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בהר הרצל. "לצד הפגיעה המשמעותית באויב אני מבקש להביע צער עמוק על מותם של ארבעה מאזרחינו ולאחל החלמה מהירה לפצועים. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, ככל שיידרש, בכל מקום שיידרש".

לאחר ההודעה על הפסקת האש הודיעו בלשכתו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, כי במהלך הסבב הנוכחי צה"ל פגע "בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ- 350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור".

"המערכה לא הסתיימה", הובהר בהודעה, "והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

תגיות:סגר כלליצה"לעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה