חדשות בארץ

ריגל עבור חמאס: כתב אישום נגד תושב מזרח ירושלים

עובאדה עלמי, תושב שכונת בית חנינא, מואשם כי היה בקשר עם פעילי חמאס בטורקיה ואסף עבורם מידע על אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל

חמאס, תמונת אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)חמאס, תמונת אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד עובאדה עלמי, תושב מזרח ירושלים. עלמי, המתגורר בשכונת בית חנינא, מואשם בריגול, ביצוע עבירות מגע עם סוכן חוץ ופעולה ברכוש טרור.

על פי פרטי כתב האישום, מאז חודש אוקטובר 2018 ועד שנעצר, הנאשם היה בקשר עם שני פעילי חמאס אשר שהו בטורקיה. אחד מפעילים אלו הינו ג'יהאד ירמור, שריצה עונש מאסר עולם על מעורבותו בחטיפת החייל נחשון וקסמן הי"ד בשנת 1994, אך שוחרר בשנת 2011  במסגרת עסקת שליט.

במהלך פגישותיהם עם הנאשם, ביקשו פעילי החמאס ממנו לתצפת ולאסוף צילומים ומידע על אתרים שונים בישראל – ביטחוניים ואחרים – שיש להם חשיבות אסטרטגית, וכן שימסור להם שמות של אנשים החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל. עלמי, שנעתר לבקשה, אסף מידע על בסיסים צבאיים, שדות תעופה, בתי חולים ואתרים ביטחוניים נוספים ברחבי הארץ. הנאשם עשה כן תוך שהוא מודע לכך שמדובר במידע שנועד לצורך פעילות צבאית של החמאס.

בנוסף, במהלך השנים 2018-2017 אסף הנאשם סכומי כסף מגורמים שונים בישראל שהסתכמו בעשרות אלפי דולרים, והעביר אותם – בהתאם להוראות שקיבל מפעיל חמאס בטורקיה – לצורך מימון פעילות ארגון הטרור.

הפרקליטות ביקשה לבית המשפט המחוזי לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

תגיות:ריגולחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה