חדשות בארץ

רוסיה: 41 הרוגים בשריפה שפרצה במטוס במהלך נחיתת חירום

מטוס מדגם סוחוי סופרג'ט-100 של חברת התעופה הרוסית "אירופלוט" עלה באש במהלך ביצוע נחיתת חירום במוסקבה. רק 37 מתוך 78 הנוסעים ואנשי הצוות נותרו בחיים

מטוס סוחוי סופרג’ט-100, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)מטוס סוחוי סופרג’ט-100, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

41 בני אדם, ביניהם 2 ילדים, נספו אמש (ראשון) בשריפה שפרצה במהלך ניסיון של מטוס לבצע נחיתת חירום במוסקבה.

המטוס מדגם סוחוי סופרג'ט-100 – הנמצא בבעלות חברת התעופה הלאומית של רוסיה, "אירופלוט" – המריא ממוסקבה לכיוון העיר מורמנסק שבצפון המדינה, אך נאלץ לשוב על עקבותיו בשל תקלה טכנית שנסיבותיה אינן ברורות בשלב זה. הוא הגיע לנחיתת חירום בנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו בבירת רוסיה. במהלך הנחיתה על המסלול, התלקח חלקו האחורי של המטוס. מצלמות שהיו במקום תיעדו כיצד נוסעים רבים נמלטים בבהלה מהמטוס באמצעות מגלשות החירום שלו שהתנפחו לאחר הנחיתה.

על הטיסה היו 73 נוסעים ו- 5 אנשי צוות. רק 37 הצליחו מתוכם להיחלץ בעודם בחיים. משרד הבריאות הרוסי מסר כי 6 מהניצולים פונו לבית חולים.

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, הורה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת נסיבות ההתרסקות וההתלקחות של המטוס. בין האפשרויות שייבחנו – תפקוד לקוי של הטייסים, תנאי מזג האוויר או תקלה טכנית שאירעה במטוס. הוועדה תבדוק, בין היתר, האם במהלך הטיסה פעלו הטייסים בניגוד לתקנות הבטיחות. שר התחבורה הרוסי, יבגני דיטריך, אמר במסיבת עיתונאים כי בשלב זה אין הצדקה להשעות את טיסותיהם של מטוסים מדגם סוחוי סופרג'ט.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס, בין ההרוגים באסון נמצא גם אזרח אמריקני בשם ג'רמי ברוקס. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על אזרחים ישראליים שהיו על הטיסה.

תגיות:רוסיההתרסקות מטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה