חדשות יהדות

"אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת": בוטלה פגישה בין הליכוד ליהדות התורה

כמחאה על העבודות הצפויות בשבתות לקראת האירוויזיון: יהדות התורה הודיעה לנציגי הליכוד על ביטול פגישת המו"מ. "היד קלה על ההדק", תקף גפני

  • א' אייר התשע"ט
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

פגישת המשא ומתן בין יהדות התורה לליכוד, שתוכננה להיום (שני) בשעה 13:30, בוטלה בשעות האחרונות על ידי יהדות התורה. הגורם: חילולי השבת ההמוניים שאושרו אתמול על ידי הממשלה, לפיה 30,000 עובדי הפקת האירוויזיון יעבדו בשבת הקרובה וזו שלאחריה.

ביהדות התורה הבהירו כי חילול השבת הצפוי לקראת תחרות האירוויזיון אינו מתקבל על הדעת. "לא יעלה על הדעת שהממשלה תאשר עבודות בשבת בזמן שיושבים איתנו למו"מ קואליציוני", אמר גורם ב'יהדות התורה. "על כן פגישת המו"מ נדחתה בשלב זה".

בתוך כך, הבוקר תקף ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', את ההחלטה הכואבת. "חלק נכבד מהדיון אתמול עם נציגי הליכוד במו"מ עסק בנושא הזה של העבודות בשבת, הודענו להם כי מה שהיה לא יהיה יותר". אמר גפני. "היד הקלה על ההדק להוציא אלפי היתרי עבודה בשבת זה מזעזע. בעניין הזה, של עבודות בשבת, ישנה הידרדרות קשה ולא נוכל להשלים עם מצב חמור זה, אמרנו את זה כאמור לאנשי הליכוד היום במו"מ. נצטרך להביא בפני מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א את העובדות שעושים את השבת חול, ונצטרך לקבל מהם החלטות כיצד לנהוג, כי במצב העכשווי אי אפשר להמשיך יותר, אנחנו לא נשתוק על חילולי שבת".

הבוקר דווח ב'יתד נאמן' כי במשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות הדתיות והחרדיות לליכוד, ישימו המפלגות דגש על השבת מצב השבת לקדמותו, לבל תחולל לפחות בפרהסיה של המדינה, כפי שהיה מאז כינונה.

תגיות:ליכודיהדות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה