חדשות בארץ

נתניהו: פגענו בטרוריסטים בעוצמה רבה, המערכה לא הסתיימה

בתגובה לביקורת על הפסקת האש, טען גורם ביטחוני כי ארגוני הטרור ברצועה הופתעו מהתגובה הישראלית: "החמאס והג'יהאד הבינו היטב שכללי המשחק השתנו ולכן הפסיקו את הירי ביוזמתם לאחר בקשות חוזרות מצידם להפסקת אש"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) לסיומו של סבב הלחימה בין ישראל לארגוני הטרור ברצועה.

מטעם לשכתו של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה אמר: "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ- 350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור".

"המערכה לא הסתיימה", הוסיף נתניהו, "והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

הודעתו של נתניהו באה לאחר הביקורת שנמתחה עליו – הן במפלגות האופוזיציה, והן מקרב גורמים בימין – בעקבות סיומו של סבב הלחימה בהפסקת אש, שהושגה בתיווך מצרים והאו"ם, מבלי שישראל הצליחה להשיג הכרעה משמעותית. בין מותחי הביקורת היה גם בכיר הליכוד, גדעון סער, שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הפסקת האש, בנסיבות בה הושגה, נעדרת הישגים לישראל. טווחי הזמן בין סבבי ההתקפות האלימות על ישראל ואזרחיה הולכים ומתקצרים וארגוני הטרור בעזה מתעצמים ביניהם. המערכה לא נמנעה אלא נדחתה".

מטעמו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נמסרה התגובה הבאה: "700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים וארבעה הרוגים – כולם תוצר של אובדן ההרתעה – מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות של חמאס וארגוני הטרור. כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה. יש לצפות שאם תתחדש האש התגובה תהיה חמורה, ושאם יישמר השקט הוא ינוצל לקידום אמיתי של מהלך מדיני שיוביל להשבת גופות חללינו ונעדרינו ולהבטחת שקט ויציבות ארוכי טווח".

בתוך כך, גורם ביטחוני טען הבוקר, בתגובה לביקורת, כי "ארגוני הטרור הופתעו מהכוח שישראל הפעילה ולא העריכו נכונה את התגובה הישראלית. החמאס והג'יהאד הבינו היטב שכללי המשחק השתנו ולכן הפסיקו את הירי ביוזמתם לאחר בקשות חוזרות מצידם להפסקת אש".

תגיות:חמאסרצועת עזההג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה