חדשות בארץ

טראמפ לתושבי עזה: הפסיקו את האלימות, הטרור יביא לכם רק סבל

נשיא ארצות הברית תקף את ארגוני הטרור ברצועה והביע תמיכה מוחלטת בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה

טראמפ ונתניהו בבית הלבן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)טראמפ ונתניהו בבית הלבן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף הלילה (שני) את האלימות של ארגוני הטרור ברצועת עזה כלפי ישראל והביע את תמיכתו המוחלטת בה. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "פעם נוספת, ישראל עומדת מול מטח של מתקפת רקטות רצחנית מצדם של ארגוני הטרור – חמאס והג'יהאד האסלאמי. אנחנו תומכים במאה אחוזים בישראל בהגנתה על אזרחיה".

בהמשך דבריו פניו טראמפ לתושבי הרצועה: "לתושבים העזתים – הפעולות הטרוריסטיות הללו לא יביאו לכם דבר מבלי סבל נוסף. סיימו את האלימות ופעלו למען השלום – זה יכול לקרות".

סגנו של טראמפ, מייק פנס, שיגר מוקדם יותר הודעת גינוי חריפה לחמאס: "אנחנו מגנים בכל תוקף את התקפות הטרוריסטים של חמאס מעזה. לישראל הזכות המלאה להגן על עצמה, וארצות הברית עומדת לצד בעלת בריתה".

לתמיכתם של הנשיא האמריקני וסגנו קדמה הודעת גינוי חריפה שהוציאה מחלקת המדינה למתקפת הרקטות הפלסטינית על ישראל. "אנחנו עומדים לצד ישראל ותומכים באופן מלא בזכותה להגנה עצמית נגד מתקפות מתועבות אלו", נאמר בהודעה.

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, פרסם אף הוא גינוי תקיף לאלימות הפלסטינית. ''חמאס והג'יהאד האסלאמי, בפעולת טרור נוספת, ירו ללא הבחנה מאות רקטות לעבר קהילות ישראליות אזרחיות. ארצות הברית תומכת בתוקף בזכותה של ישראל להגנה עצמית, ואנו קוראים לקהילה הבינלאומית לעשות זאת", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. "כאשר החמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים לבחור בטרור, הם מונעים מהעולם לנסות לעזור לפלסטינים בעזה והם גורמים נזק לפלסטינים".

גרינבלט הוסיף בהמשך התייחסות ל"עסקת המאה", תוכנית השלום של הממשל הצפויה להתפרסם בחודש הבא: "כאשר אנשים שואלים מדוע אנו מתמקדים בתוכניתנו בבטחונה של ישראל – זו הסיבה הראשונה לכך. השלום יכול להיבנות אך ורק על האמת והמציאות. רבים מנסים להעמיד פנים – אנחנו לא נעמיד פנים".

משלחת של שגרירי ארצות הברית באירופה, בראשותו של השגריר האמריקני בישראל, דיוויד פרידמן, נפגשה אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. בנוסף לפרידמן, השתתפו בפגישה שגרירי ארצות הברית בצרפת, גרמניה, שוויץ ופורטוגל, שגריר ארצות הברית לאיחוד האירופי והשליח המיוחד למלחמה באנטישמיות מטעם משרד החוץ האמריקני. נתניהו מסר לחברי המשלחת עדכונים על המצב הביטחוני, ואמר כי למדינת ישראל הזכות להגן על עצמה וכי יינקטו כל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח זאת. ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "החמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא יורה ללא הבחנה על אזרחים מתוך ריכוזים אזרחיים".

בתום הפגישה הוציאו חברי המשלחת הודעה משותפת, בה צוין כי מטחי הרקטות של הטרוריסטים "שוגרו מתוך אזורים אזרחיים בעזה, ומכוונים לעבר מרכזים אזרחיים בישראל. בכך הם מפגינים פעם נוספת את הנכונות הצינית לסכן את חייהם ועתידם של תושבי עזה ושל תושבי ישראל".

"המטרה היחידה של הטרוריסטים היא להרוג, לפצוע ולהטיל אימה על אזרחי ישראל", נאמר עוד בהודעת השגרירים האמריקניים. "פעולותיהם של החמאס והג'יהאד האסלאמי פשוט בלתי מוסריות. אף אומה בעולם לא הייתה סובלת זאת. האם מישהו יכול לדמיין רקטות שנוחתות היום על וושינגטון, ברלין, פריז, בריסל, ברן או ליסבון ללא תגובה עוצמתית הולמת?".

תגיות:דונלד טראמפחמאסהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה