חדשות יהדות

ראש ישיבת פוניבז' בעקבות המצב הביטחוני: "העיסוק בתורה מגן על כלל ישראל"

"בבין הזמנים אין את זכות התורה ויש אסונות. בתוך ה'זמן' עוסקים בתורה, אז זכות התורה מגן על כלל ישראל. עוסקים בתורה - אז זה מגן ושומר על כלל ישראל". דבריו של הרב גרשון אדלשטיין בעקבות המצב הביטחוני והאבדות הקשות שספגנו

בעיגול הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)בעיגול הרב גרשון אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

יום שחור וכואב עבר על עם ישראל. מטחי רקטות כבדים נורים ללא הפוגה, הרוגים ופצועים מפגיעות, השכול מכה בבתים רבים. האזעקות מעוררות אימה, ילדים והורים מסתגרים במקלטים או בחדרים מוגנים, וחוששים מפני הרגע הבא.

הבוקר (ראשון) מסר הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שיעור תורה בביתו. עם תום השיעור, התייחס הרב למצב הביטחוני הקשה.

"יש דבר שחשוב מאד לדעת", פתח ראש הישיבה את דבריו. "כל השנים זה ככה, בסוף בין הזמנים יש אסונות. אז דבר פשוט, זכות התורה, בתוך ה'זמן' עוסקים בתורה, אז זכות התורה מגן על כלל ישראל. עוסקים בתורה - אז זה מגן, לא רק עלינו, רבנן לא צריכי נטירותא, זה גמרא, רבנן לא צריכי נטירותא, זכות התורה מגן ושומר על כלל ישראל. אז ב'בין הזמנים' אין זכות התורה, רק בתחילת 'בין הזמנים' עדיין החטא הוא יותר קטן, ובסוף 'בין הזמנים' החסר בתורה הוא יותר גדול.

"לכן, כל עסק התורה ב'בין הזמנים' זה ממש הצלת כלל ישראל. אנחנו צריכים לדעת את החשיבות של עסק התורה שלנו, כל מי שעוסק בתורה צריך לדעת. עכשיו כבר ברוך השם נגמר ה'בין הזמנים' כבר, ה'זמן' כבר מתחיל. מה שאנחנו עוסקים בתורה זה גם מגן, מה שעסקנו בבין הזמנים בתורה, זה הצלה, הצלת כלל ישראל.

"חשוב מאד לדעת את החשיבות של עסק התורה, אדם, סתם, אדם עוסק בתורה אז הוא מתקדש, קדושת התורה. בשעה שהוא לומד אז השכינה נמצאת שם, עשרה שיושבים, חמישה, שלושה, אפילו אחד - אז יש שכינה, מה זה שכינה? השפעה של קדושה.

"ה'נפש החיים' מדבר על זה גם כן", המשיך ראש הישיבה בדבריו. "כתוב: 'עץ חיים היא למחזיקים בה', כמו שאחד נמצא בים ויש לו עץ, כשהוא מחזיק את העץ אז הוא לא טובע, אבל אם הוא יעזוב רגע את העץ… 'עץ חיים היא למחזיקים בה', אם מחזיקים בתורה ועוסקים בתורה אז יש חיים, חיים רוחניים, וגם גשמיים גם יכול להיות. מלאך המוות לא שולט. על דוד המלך גם כן כתוב, אמרו לו שבשבת הוא צריך למות, דוד המלך, אז הוא עסק בתורה כל היום, עסק בתורה ומלאך המוות לא היה יכול להגיע אליו, מלאך המוות מצא איזה עצה, עשה איזה רעש אז הוא הפסיק רגע ואז מלאך המוות שלט עליו, זה עסק התורה, וכל מה שיותר מרותקים ועסוקים בתורה - זה יותר מגן", סיים ראש הישיבה את דבריו.

הרב זמיר כהן – התורה נמשלה למים, מדוע? הסבר חריף ביותר. צפו:

על חשיבות לימוד התורה והשפעתו הרבה, לחצו כאן.

תגיות:הסלמההרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה