חדשות בארץ

צפו: כך הותקף מטה ביטחון הפנים של החמאס בעזה

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות ערב מתחם בשכונת רימאל בעזה, המשמש את מנגנון ביטחון הפנים של החמאס. צפו בתיעוד שפורסם על ידי צה"ל

מתחם ביטחון הפנים של החמאס בשכונת רימאל בעזה (צילום: דובר צה"ל)מתחם ביטחון הפנים של החמאס בשכונת רימאל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות ערב מתחם בשכונת רימאל בעזה, המשמש את מנגנון ביטחון הפנים של החמאס. המתחם שהותקף הינו מתקן הביטחון השוטף הגדול ביותר בעיר עזה, המשמש לפעילות מסייעת למאמץ הצבאי של החמאס. בצה"ל מציינים כי החמאס השתמש במבנה לצרכים מבצעיים, הכוללים הגנה והסתרת תשתיות טרור.

(צילום: דובר צה"ל)

מנגנון ביטחון הפנים של החמאס אחראי לניסיונות החוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור בשטח ישראל. גם בסבבים קודמים מיקד צה"ל את תשומת הלב במפקדותיו של מנגנון זה. בנובמבר 2018 החריב חיל האוויר מספר מבני שלטון של החמאס ששימשו למטרות צבאיות. בין היתר, שיטחו מטוסי קרב את בניין בית המלון "אל-אמל" בשכונת רימאל. החמאס השתלט על הבניין בסוף מבצע "צוק איתן" ומיקם בו את מטה ביטחון הפנים שלו. שלושה חודשים קודם לכן, באוגוסט 2018, הותקף בניין סעיד אל-מיסחאל, ששימש כמפקדה של כוחות ביטחון הפנים החמאסיים. הפלת הבניין בוצעה לאחר שמספר שעות קודם לכן ירה החמאס טיל גראד לעבר העיר באר שבע - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן".

בתוך כך, חיל האוויר תקף הערב בניין בן 7 קומות של החמאס, שהסווה תוואי מנהרת לחימה. מצה"ל נמסר כי ארגון הטרור השתלט על המבנה בשנת 2010 בזמן תהליכי הבנייה וניצל את בנייתו בחפירת רשת מנהרות מסועפת ומשמעותית תחתיו. המבנה מוקם בצמוד לבית ספר בלב שכונת אל-פרקאן בעזה.

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה