חדשות בארץ

ההסלמה בדרום: מטח כבד לעבר יישובי הדרום והשפלה, הרוג רביעי בלחימה

על רקע הדיווחים כי חמאס ביקש הפסקת אש, השיגורים מרצועת עזה לא פוסקים כשבדקות האחרונות פתח ארגון הטרור במטח כבד לעבר היישובים הסמוכים לגדר, אשדוד, גדרה ויבנה

יירוטים מעל שמי ישראל (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)יירוטים מעל שמי ישראל (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אא

צעיר בן 21 מאשדוד נהרג הערב (ראשון) מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה באשדוד. הצעיר הינו ההרוג הרביעי מאז החל אתמול סבב הלחימה בדרום הארץ. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום, פינו את הצעיר כשמצבו מוגדר אנוש, לבית החולים אסותא בעיר - שם נקבע מותו.

בפגיעה הקטלנית באשדוד נפצעו שלושה בני אדם נוספים, שניים כבני 60 ואחר כבן 41, שנפגעו באורח קל מרסיסי הרקטה. ארבעה לקו בחרדה וטופלו במקום. 

המטח החל מ-19:15 בערב, אז פתחו ארגוני הטרור ברצועת עזה במטח כבד של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה והשפלה, בהם יבנה, גדרה ואשדוד.  בתוך כך, רקטה פגעה בבית בשדרות אך בחסדי שמיים היא לא התפוצצה.

מוקדם יותר דווח בתקשורת הפלסטינית כי מתקיפות חיל האוויר ברצועה, שישה פלסטינים נהרגו, בהם אישה בשלבי היריון מתקדמים. דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר הפציץ יעד צבאי שהכיל כמה חוליות טרור. במקביל, מסוקי קרב השמידו את מטה ביטחון הפנים של חמאס וכן את מטה מערך הסייבר של חמאס. בשעות אלה, חיל האוויר ממשיך במסע ההתקפות לעבר יעדי טרור ובניינים שמשמשים לפעילויות טרור.

קודם להפצצת מטה ביטחון הפנים של חמאס בשכונת רימאל, דובר צה"ל אישר כי הטיל שהביא למותו של האזרח מיד מרדכי הינו טיל נגד טנקים.

גורם בכיר בחיל האוויר של מסר כי צה"ל החליט על הרחבתו של בנק המטרות שיושמדו במהלך השעות הקרובות. "ערוכים לאפשרות גם של מלחמה. לא שלפנו את כל הכלים שלנו".

בהתייחסו לפעילותה החיונית של מערכת כיפת ברזל, אמר: "זוהו כ-600 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל. 200 שיגורים נורו לאזורים מיושבים - עם אחוזי יירוט גבוהים של כ-86%. להיות בהגנה זה מורכב, וכל זליגה מתוחקרת ברמות הבכירות בחיל האוויר. אנו פועלים להפתיע גם בקרב ההגנה, אך אין הגנה הרמטית". לדבריו, "היו יותר מ-100 גיחות קרב עד כה, ויש לנו אחיזה רחבה של עזה מבחינת כלי טיס בלתי מאוישים. אנו פועלים באופן כירורגי ומדויק בהתאם להנחיית הדרג המדיני. על כל בניין שאנו מורידים ועל כל תקיפה משמעותית אנו מזהים תגובה אימפולסיבית שלהם. אנו ערוכים להרחבת קו הירי".

השליח המיוחד של הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס הערב לחילופי הירי. "יותר מ-500 רקטות נורו לעבר ישראל, הרגו שלושה ופצעו רבים", כתב בטוויטר. "כששואלים מדוע אנחנו מתמקדים בביטחון ישראל בתוכנית שלנו, הנה סיבה אחת טובה. שלום יכול להיבנות רק על אמת ומציאות. רבים מנסים להתעלם מכך – אנחנו לא".

גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, גינתה את פעולות הטרור שמפעיל חמאס כנגד אוכלוסייה אזרחית. ירי הרקטות מעזה חייב להיפסק מיד", אמרה. "ההתקפות האלו גורמות לסבל בלתי יתואר בצד הישראלי, ולא מובילות לדבר מלבד לחיזוק מעגל האלימות והקונפליקט הבלתי נגמר", כתבה בהצהרה רשמית שפרסם משרדה והבהירה כי האיחוד האירופי "מחויב לביטחונה של ישראל".

(עודכן: 20:40)

תגיות:חמאסשדרותאשדודהסלמה בדרום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה