חדשות בארץ

צפו: כך חוסל חלפן הכספים של החמאס

חאמד עבד אל-חודרי חוסל בשעות הצהריים, בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ, באמצעות טיל שנורה לעבר הרכב בו נסע במרכז העיר עזה

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל פרסם הערב (ראשון) סרטון מצולם המתעד את חיסולו מהאוויר של חאמד אחמד עבד אל-חודרי, חלפן הכספים העזתי אשר היה אחראי על העברות כספים נרחבות מאיראן לארגוני הטרור ברצועה.

עבד אל-חודרי, יליד 1985, חוסל באופן ממוקד בשעות הצהריים בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ. טיל שנורה לעבר רכבו של עבד אל-חודרי, שנסע במרכז העיר עזה, פגע בו והרג אותו.

מצה"ל נמסר כי עבד אל-חודרי הוא בעליה של חברת החלפנות "חאמד לל-צראפה"/"אל-ופאק", אשר הוכרזה כארגון טרור בישראל ביוני 2018. בשנים האחרונות התבסס מעמדה של חברת החלפנות, וכן מעמדו של חודרי כחלפן כספים מרכזי ברצועת עזה. הוא העביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן לזרוע הצבאית של החמאס, לג'יהאד האסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, וזאת באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים, שהיו מודעים להכרזה על החברה כארגון טרור.

דובר צה"ל מסר כי "פעילותו הפיננסית של עבד אל-חודרי, ששימש כראש החץ של איראן ברצועת עזה, תרמה באופן משמעותי לקידום פעילות הטרור ולהתעצמותם הצבאית של ארגוני הטרור ברצועת עזה. צה"ל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול במטרה לסכל ולשבש את ניסיונותיה של איראן לקדם פעילות טרור מרצועת עזה באמצעות מימון ארגוני הטרור – חמאס, ג׳יהאד אסלאמי ויתר ארגוני הטרור ברצועת עזה".

(צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, דובר צה"ל התיר לפרסום כי בסוף השבוע האחרון סוכל, בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל, ניסיון של החמאס לפגוע ביעדים בישראליים באמצעות שימוש בלוחמת סייבר. את פעילות הסיכול הטכנולוגי במימד הסייבר השלימו מטוסי קרב של צה"ל, שתקפו במהלך הלילה מבנה ממנו פעל מערך הסייבר של ארגון הטרור. בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "החמאס ניסה לבסס יכולות התקפיות בסייבר ופעל מרצועת עזה בניסיונות לפגוע במרחב הסייבר הישראלי. כלל הפעולות והניסיונות התגלו וסוכלו מבעוד מועד, והתשתית לא הצליחה לממש את תוכניותיה, לרבות ניסיון כושל בימים האחרונים". גורם בכיר בשב"כ ציין כי "יכולות הסיכול והגנת הסייבר של ישראל מביאים לכך שניסיונות ארגון הטרור חמאס להוציא לפועל פעולות במימד הסייבר נכשלים פעם אחר פעם".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה